Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är jhu så lämpligt att bara kunna fade:a in och ut saker direkt i mixen i cubase, men efter att jag jobbat med de 2 senaste projekten nu ett tag så helt plöstligt så försvinner den där lilla blåa (tror jag den är) grejjen i hörnen i början och slutet på varje spår.

Det verkar bara som att den inte syns, för det jag redan har fade:at är kvar men det syns inte?

Så om någon har något tips på vad det kan vara så vore jag tacksam, en sak vet jag i alla fall, och är att det är fruktansvärt störande..

Jag tror det är så att jag råkat kommit åt något snabbkommando som blivit fel...

Annons
Postat (redigerat)

Aktivera R på mixern (tryck först på W sen R), så ska du väl kunna fejda in och ut?

Redigerat av Tilly
Postat

Jag kanske missuppfattade dig, men om det är fade in/fade out på mastern som du vill göra är det definitivt bättre att göra det på slutmixen när du mastrar. Att tona in eller ut på varje spår är inte att rekommendera.

Postat

Jag antar att du menar de små blåa fyrkanterna som man kan se i ändarna och i mitten på varje markerat spår? Drar man i den vänstra fyrkanten till höger så blir det en fade-in, och drar men den högra fyrkanten till vänster så blir det en fade-out, den i mitten ändrar du volym med. Det är dom du menar?

Jag vet att de försvinner, eller är i alla fall jäkla svåra att få grepp om när man zoomar ut ett spår, så testa att zomma in spåret en bit. Om det inte fungerar så kan du testa att söka i hjälpen på fade-in osv.

Postat

Jag antar att du menar de små blåa fyrkanterna som man kan se i ändarna och i mitten på varje markerat spår? Drar man i den vänstra fyrkanten till höger så blir det en fade-in, och drar men den högra fyrkanten till vänster så blir det en fade-out, den i mitten ändrar du volym med. Det är dom du menar?

Jag vet att de försvinner, eller är i alla fall jäkla svåra att få grepp om när man zoomar ut ett spår, så testa att zomma in spåret en bit. Om det inte fungerar så kan du testa att söka i hjälpen på fade-in osv.

Så enkelt var det! Tack så jättemycket! hade zooma tillbaka för mycket

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.