Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej gott folk!

NÄn som kan chippa in med lite hjÀlp?:

Sitter och brÀnner ner ett projekt om femton lÄtar. Har fÄtt till det mesta (inkl.2 sek paus innan första lÄt och mellan spÄren etc.)

DÀremot sÄ har jag problem nÀr jag tar skivan frÄn datorn till en cd-spelare: efter första tvÄ lÄtarna sÄ kan min cd-spelare inte hitta de övriga 13 spÄren. Den stÄr bara och försöker lÀsa, men ingen ljuv musik uppstÄr.

NÄn som vet varför?

Oerhört tacksam för svar, grymt frustrerad!

Fredde

Annons
Postat

Har du brÀnt fler skivor Àr alla dÄliga?

Prova brÀnn lÄngsammare.

Funkar brÀnnaren i övrigt, med andra brÀnnprogram?

Postat

Problemet gÀller bara CD-architect. Projekt kan brÀnnas i Windows media player, och skivorna funkar dÄ, men jag vill ju gÀrna anvÀnda CD-architect dÄ jag behöver jobba med ISRC-koder och annat jox.

Postat

Besynnerligt. Kan det vara nÄgot track/disc-at-once som spökar? Om man brÀnner med fel "alternativ" kan det göra att cd-spelarn bara hittar första spÄret och inte de övriga.

Postat

Besynnerligt. Kan det vara nÄgot track/disc-at-once som spökar? Om man brÀnner med fel "alternativ" kan det göra att cd-spelarn bara hittar första spÄret och inte de övriga.

Kanske - ska titta nĂ€rmare pĂ„ det. Är inte helt förtjust i det. Man kan ju undra varför jag köpte det. Jo, just Redbookstandard och ISRC-koder och allt det dĂ€rninga.

Tack för dina funderingar i alla fall!

Postat

Kanske - ska titta nĂ€rmare pĂ„ det. Är inte helt förtjust i det. Man kan ju undra varför jag köpte det. Jo, just Redbookstandard och ISRC-koder och allt det dĂ€rninga.

Tack för dina funderingar i alla fall!

se till att programmet skriver till disk först - sen brÀnner

jag har upplvet att det kan krÄngla med vissa brÀnnare om man kör disc at once

har du en massa pluggar för ljudbearbetning ocksÄ?

Postat

Ska se över det, tack!

• 2 veckor senare...
Postat

NÄ, problemet löst. NÄgot oklart hur, men det Àr löst i alla fall.

Det kan ha varit att spÄren lÄg för nÀra varandra - nÀr de dÀremot ligger tvÄ sekunder frÄn varandra sÄ funkar det.

Det kan ocksÄ ha varit att jag markerade upp hela projektet i tidslinjalen, alltsÄ frÄn 00.00 till, i det hÀr fallet 45.02.

Summa sumarum= amatörism! NÀsta gÄng betalar jag nÄn för att göra det ordentligt!

Postat

NÄ, problemet löst. NÄgot oklart hur, men det Àr löst i alla fall.

Det kan ha varit att spÄren lÄg för nÀra varandra

det ska normalt inte vara nÄt problem - det finns möjligheter till crossfade mellan lÄtar tex sÄ tvÄsekundersavstÄndet Àr inte nödvÀndigt

Postat

TyvÀrr förekommer det att vissa cd-spelare fÄr problem med cd-r. Betalar man för en pressad upplaga kan man vara sÀker pÄ att det kommer att fungera, men det blir ganska dyrt om man inte ska bestÀlla en vÀldigt stor upplaga.

Det sÀtt du löste ditt problem var precis det jag var inne pÄ i mitt förra inlÀgg. AnvÀnder du track at once borde det fungera, för dÄ fÄr du alltid tvÄ sekunder paus mellan varje spÄr. Jag har aldrig haft problem med en track at once-skiva, men dÀremot Ätskilliga problem med disc at once. Vissa cd-spelare hittar inte spÄren (förutom det första, dÀr det alltid Àr tvÄ sekunders paus före) pÄ en cd-r som Àr brÀnd med disc at once.

Postat

NÀ, inga pluggar i sjÀlva Cd-architect. Jobbat i protools (med min hobbymastring) till och med konverteringen till 16 bitar.

TyvÀrr förekommer det att vissa cd-spelare fÄr problem med cd-r. Betalar man för en pressad upplaga kan man vara sÀker pÄ att det kommer att fungera, men det blir ganska dyrt om man inte ska bestÀlla en vÀldigt stor upplaga.

Det sÀtt du löste ditt problem var precis det jag var inne pÄ i mitt förra inlÀgg. AnvÀnder du track at once borde det fungera, för dÄ fÄr du alltid tvÄ sekunder paus mellan varje spÄr. Jag har aldrig haft problem med en track at once-skiva, men dÀremot Ätskilliga problem med disc at once. Vissa cd-spelare hittar inte spÄren (förutom det första, dÀr det alltid Àr tvÄ sekunders paus före) pÄ en cd-r som Àr brÀnd med disc at once.

Well, gott att det Àr löst. Hittade dock ingen info i sjÀlva cd-architect om nÄn track at once, utan det kÀndes mer som att jag till sist lyckades genom slumpen/uteslutningsmetoden...

Tack för hjÀlpen alla!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.