Jump to content
Annons

Midi problem reaper


krysz1

Recommended Posts

Okej, har börjat använda reaper igen men har problem med midi uppspelning. Jag får inget midi ljud överhuvudtaget. När jag sätter microsoft GS wavetable på enable så slutar outputen på mitt asio/ljudkort fungera. Någon som kan hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej nu vet jag vad problemet är. Men går det att köra både asio4all och MS wavetable samtidigt? Så fort jag slår på WV så dör min a4a output, förstått att båda använder samma port eller något, men går detta att komma runt? Annars så for jag fortsätta mixa trummorna i enskilt program och sedan exportera som wave fil, men detta är nog så irriterande. Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det lär bli svårt att använda både windows WDM drivrutin samtidigt med ASIO drivrutin mot ett och samma ljudkor samtidigt.. En snabb googling hittar tydligen en fix för ett liknande problem för FL-studio. Kolla in http://mtippach.proboards.com/index.cgi?board=likelynotabugbutthereisaproblem&action=display&thread=2061 fast jag vet inte om det löser ditt problem?

Lycka till i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...