Jump to content
Annons

Ny medlem :)


Wikkaman

Recommended Posts

Hej Studioforum, missade denna sektion innan så nu får man presentera sig. Går vid artistnamnet Lucky Mana och producerar House.

Märkt hur hjälpsamma folk är på denna sida och hur snabbt man får svar så jag vill tacka för det. Don't be shy!

Här är en av mina senare låtar någon kanske gillar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej, skriv gärna lite mer om dig själv. Bakgrund, vilka program du jobbar i, favoritartister osv. Alltid intressant att höra vad andra har med sig i bagaget 🙂 Lyssnade en snabbis på låten du länkat till, tycker inledningen och avslutningen har potential men diggar inte resten, kanske bara är jag som inte fattar grejen dock 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar allihop för ni tog er tid att säga hej och välkomna mig, uppskattas 🙂

Tack för kritiken Fredrix, Det är en del att jobba på fortfarande.

Kunde inte hålla mig bara eftersom det är mitt första House projekt.

Tycker nästan likadant, "huvudbeaten" är lite svag i kanterna. Kanske för annorlunda än introt?

Mina favorit artister inom house/dance är Dj MK, Pryda, Faithless, Carl Cox.

Lyssnar annars på allt möjligt så jag tror listan blir för lång då men om du tänkte på en speciell genre kan du PM:a =)

Använder Reason och tycker det funkar riktigt bra. Själv då Fredrix?

Redigerat av Wikkaman
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nästan likadant, huvudbeaten är lite svag i kanterna. Kanske för annorlunda än introt?

Mina favorit artister inom house/dance är Dj MK, Pryda, Faithless, Carl Cox.

Lyssnar annars på allt möjligt så jag tror listan blir för lång då men om du tänkte på en speciell genre kan du PM:a =)

Använder Reason och tycker det funkar riktigt bra. Själv då Fredrix?

Tycker absolut att huvudbeatet skiljer sig för mycket, tycker verkligen du ska försöka få in mer av introt i resten av låten för jag gillar det du har på gång där. House är kanske inte riktigt min kopp med te egentligen men jag är en allätare när det gäller musik. Lyssnar mer än gärna på de senaste listettorna likväl som städad rock ala Millencolin.

Reason är riktigt schysst, har jobbat en hel del i det tidigare men sköter numera det mesta i logic. Man lär sig snabbt hur saker hänger ihop i reason genom det eviga lekandet med sladdarna, vilket vore kul om fler program tog efter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt tror jag är något de flesta kan lyssna på. Huvudbeaten är rätt av bara House, pretty basic men jag ska fixa den tills måndag.

Kan ge dig en länk då. Gillar också en hel del rock som The Clash, The Jam, The Cure och många The därtill.

Logic har jag faktiskt aldrig arbetat med men man har hört att folk fäst sig vid det. Reason har vart lite krångligt när man var newbie

men idag uppskattar man vissa funktioner det programmet har 😛

Som den fina manuella baksida man kan sabba trumhinnorna med när man började haha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...