Jump to content
Annons

Kan nån ta en print screen på ett Cubase 6 projekt?


bonsoirjohnjohn

Recommended Posts

Jag är lite nyfiken hur 6:an kommer se ut med dessa inställningar, för hittills känns det som att 6:an är fulare än 5:an. Som om dom går åt applehållet (tycker deras datorer är snygga, men programmen fula).

5:an är tillsammans med Ableton riktigt fräscha enligt mig, får lite renbågs-retro-feeling av förra Cubase, och Logic ger mig typ sjukhus-stel "kyla" som vibe. Bara lysrörsbelysningen som saknas...

Gulligt, runt, mjukt och sparsamt färglatt gillar jag, simulerad glansighet och sånt ger mig inga visuella myskänslor. Det ser mest "billigt" ut tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...
Waltzberger (oregistrerad)

Hehe ja här var det delade meningar.

Jag vill påstå att 6an ser grymt mycket roligare och snyggare ut än tidigare versioner.

Färgerna är mycket mer "snälla" mot ögonen och man orkar jobba under en längre tid utan problem i nya versionen.

Men som sagt, smaken är väl som baken 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker nog att man är ganska fri att ändra färgerna i Cubase om man har den läggningen...

Jag pillade snabbt ihop några (mer eller mindre hemska exempel, men ändå...) i denna tråden, när frågan kom upp i Kontrollrummet: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=25589.0 .

Själv kör jag med färgerna som default, eftersom jag bara bryr mig om hur det fungerar och hur det låter, snarare än hur det ser ut - men folk är ju olika. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

cubase är så jävla fult, blir tvungen att stänga av skärmen var 30minut för att påminna mig om vad jag håller på med

harrison mixbus, ser mycket mer inbjudande ut tlx

e87201161827P5c03.jpg

om man sysslar med piano musik så vinner man mycket på att ha en keyboard med vägdatangenter för 15k mot en 400kr´s m-audio keyboard

båda låter likadant det är känslan som skiljer dem åt

så är det att jobba i cubase..man får ingen känsla! 😉

skärpning steinberg! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...