pearlvisionboy Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Hejsan hur gör ni för att få till det där riktigt fina akustiska gitarr ljudet? Jag använder en fin gitarr som har fin klang. Mickar en Rode nt2a riktad mot 12:e band. Hur tycker ni jag ska mixa för att få fram det där extra fina ljudet?
technic Postat 14 mars 2011 Postat 14 mars 2011 Det är omöjligt att hjälpa dig i rätt riktigt utan att veta vad du är ute efter och det du spelat in låter. Vad är det du saknar med det inspelade ljudet? Vilken musikstil är det? Ingår akusten i ett arrangemang eller är det bara gitarr och sång i mixen? Ljudexempel?
Jonterocks Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 En sak jag kommit på när jag spelat in akustiskt gitarr är att det där fina ljudet ofta beror på hur man spelar och vem som spelar.
Waltzberger (oregistrerad) Postat 19 april 2011 Postat 19 april 2011 jag har lärt mig att mycket handlar om att se till så man formar sitt ljud redan vid inspelning. i synnerhet när det gäller en akustisk gitarr.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.