Jump to content
Annons

Studios i Stockholm med bra liverum?


axeman

Recommended Posts

Jag saknar en bra sammanställd information över vad vi har för studios i Stockholm med bra rum och vad de kostar och därför hoppas jag att medlemmar här skulle vara intresserade att dela med sig av sina erfarenheter om upplevelse, resultat och kostnad (och kanske t o m kriterier för att ö h t få tillgång till studion). Min förhoppning är att man i slutändan skulle kunna fixa ihop en bra tråd som inriktar sig på var man spelar in bäst i Stockholmstrakten. 🙂

Jag vore tacksam om vi kunde hålla tråden fokuserad kring "inspelning" och gärna skvallra priser. Många studios gillar ju inte att hänga ut pris på sina hemsidor... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gick på en friskola i sollentuna där vi hade ljudteknik A/B/C/D på OAL studio och dom har ett riktigt schyst liverum på nedervånigen och ett litet rum

på övervåning och raindirkbord på båda våningarna, låter super 😄

http://www.oal.se/

Vet också att elever fick rabatt där..dock lite svårare om man inte gick där kanske 😉

Redigerat av TimB
Link to comment
Dela på andra sajter

TimB: När jag kollar verkar det mest vara en skola. Får man hyra där? Känns lite hemligt... 🙂

Drloop: Vet du vad priserna ligger på?

Joachime: Jag tycker kriterierna kan få vara ganska godtyckliga. 🙂 Men man kanske kan säga "ett rum som kan användas med fördel för instrument", så att man t ex kan spela in en flygel (som verkligen hämmas av för lite utrymme) eller ställa upp ett par rumsmickar på ett trumset. Alltså inte rum som dämpas till döds så att massa efterklang måste på i mix för att instrumentet ö h t ska leva. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...