Jump to content
Annons

trumprogrammering i Reaper


Impey

Recommended Posts

jag har efter en vilaperiod av olika anledningar börjat göra musik igen, hade för en version av Reason som jag fick av en vän, dock fungerade den inte när jag skulle installera och läste sedan om ett gratis program, Reaper!

Det verkar bra och jag har kört på det, problemet är att jag har svårt att hitta något bra att jobba med att programmera trummor. Det var ju väldigt enkelt i Redrum i Reason, får det inte att fungera något bra i Reaper och framförallt inte när jag ska banka in den med keyboarden för jag lyckas inte bra med att få det tight och hittar ingen kvantisering(var det så det hette när man inte kan hålla takten själv=)?)

Behöver lite tips och hjälp för att få till detta på ett bra sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har efter en vilaperiod av olika anledningar börjat göra musik igen, hade för en version av Reason som jag fick av en vän, dock fungerade den inte när jag skulle installera och läste sedan om ett gratis program, Reaper!

Det verkar bra och jag har kört på det, problemet är att jag har svårt att hitta något bra att jobba med att programmera trummor. Det var ju väldigt enkelt i Redrum i Reason, får det inte att fungera något bra i Reaper och framförallt inte när jag ska banka in den med keyboarden för jag lyckas inte bra med att få det tight och hittar ingen kvantisering(var det så det hette när man inte kan hålla takten själv=)?)

Behöver lite tips och hjälp för att få till detta på ett bra sätt.

Om du redan har ett "midi"-item, dubbelklicka på den för att få upp en piano-roll (finns också en inline MIDI-editor), där kan du klicka fram de noter/trumslag du vill ha. I samma fönster i Edit-menyn finns "Quantize".

Hoppas det hjälper något!

// L-G

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...