Jump to content
Annons

co-ed


co-ed

Recommended Posts

Hello.

Jag Ă€r ny hĂ€r pĂ„ forumet, tĂ€nkte kort presentera mig för er. Mikaela Robsahm heter jag, Ă€r cellist och gör min egen elektronika emellanĂ„t. Kanske har nĂ„gon lyssnat pĂ„ mitt första försök i lĂ„ten ”gyno”, under artistnamnet co-ed? Den fick trevlig respons hĂ€r i alla fall (lades upp av min pojkvĂ€n). https://www.studio.se/index.php?showtopic=7051&hl=co-ed

NÄ, jag arbetar som studiomusiker (för jens lekman & josé gonzålez t ex) och gör livegrejjer med band som behöver (josé gonzålez, embee, moneybrother, Àr i princip alltid med jens lekman nÀr han framtrÀder). Innan har jag balanserat detta med jobb och skola, men nu satsar jag lite mer pÄ musiken sÄ att jag skall finnas tillgÀnglig i större mÄn som frilans.

Jag satsar Àven i större mÄn pÄ att göra egen musik Àn tidigare. KÀnns som en positiv utveckling, att gÄ ifrÄn kommunala musikskolan och symfoniorkestern, till egen elektronika och studioarbete! :-)

Jag har Àven ett eget litet popband ocksÄ, som Àn sÄ lÀnge Àr pÄ repstadiet: Kino Eye. Förhoppningsvis kommer vi ut och spelar sÄ smÄningom. Kolla om ni vill pÄ www.kinoeye.net

/Mikaela

www.mikaelas.com

ps. Àr det nÄgon som vill ha cellohjÀlp sÄ kan vi garanterat komma överens om nÄgot. man kan ju spela in pÄ distans om sÄ önskas, & priset Àr flexibelt & diskuterbart sÄklart! :-)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

IkvĂ€ll, klockan 19.oo pĂ„ SVT1, sĂ„g jag just i tablĂ„n att man kan höra resultatet av ett samarbete med herr GonzĂĄles. "Livet enligt Rosa" heter det visst och Ă€r en ny dramaserie riktad till barn och yngre tonĂ„ringar. StĂ€mningsmusiken innehĂ„ller en del celloinsatser skrivna och framförda av Mikaela. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

grymt med massa vĂ€lkomnande och intresse! 😄

hemsidan Àr gjort i flash, har inte hört att det skall vara nÄgot specifikt problem för firefox, men den skall kÀnna av om man inte har senaste flash och vid behov erbjuda en nedladdning i sÄ fall. skall genast kolla upp varför den inte gör som den Àr tillsagd!

"livet enligt rosa" ja, som sisÀltÀÀ nÀmnde sÄ gÄr första avsnittet ikvÀll och minst ett stycke dÀr jag Àr medkomponist kommer dyka upp i avsnittet. det Àr nog rÀtt typsiak, harmlös ungdomsserie, med tidigare tecknad förlaga i kp, men MUSIKEN liksom. skÀl nog, kom igen, bÀnka er! :rolleyes:

eftersom jag inte hört det sedan inspelningen sÄ Àr jag sjÀlv rÀtt nyfiken pÄ hur det lÄter, om jag skall vara Àrlig.. det börjar t o m bli dags.. *tittar pÄ klockan*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Cello Ă€r bara sĂ„ coolt. Varför köpte mina förĂ€ldrar aldrig nĂ„got 48kg instrument till mig nĂ€r jag var liten? :rolleyes: Hmmm...jag fick iochförsig hĂ„lla till godo med ett 150kg ( piano ) och det var ju ocksĂ„ rĂ€tt skoj. 😄

NÄja, vÀlkommen!

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

pluffo: ibland kÀnns det som om den vÀgde 100kg. som nÀr jag hÀromveckan SPRANG genom hela stansted flygplats för att desperat hinna med planet hem med cellofan pÄ ena axeln.. :/

insolitus: jo. embee ja. han Ă€r bra pĂ„ riktigt. till p3 guld framfördes en lĂ„t frĂ„n hans nya platta "solitaria" (*reklamreklam*) som eg har samplade strĂ„kar men som skulle lyxas till lite med strĂ„kkvintett pĂ„ scen. det gick grymt bra. kanske finns det Ă€ven fler grejjer pĂ„ gĂ„ng ocksĂ„, det vet man aldrig. 😛

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tjena.. trött i ögonen lĂ€ste jag.. Mikael Robsahm./// spelar cello /// ..(lades upp av min pojkvĂ€n ....😉

..🙂 ... 🙂 ..visst Ă€r det starkt att komma ur garderoben pĂ„ detta viset..

Sen lĂ€ste jag en gĂ„ng till och sĂ„g a:et.. 🙂

VĂ€lkommen hit.

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Cello Àr bara sÄ coolt. Varför köpte mina förÀldrar aldrig nÄgot 48kg instrument till mig nÀr jag var liten?  Hmmm...jag fick iochförsig hÄlla till godo med ett 150kg ( piano ) och det var ju ocksÄ rÀtt skoj
.

Min far var smartare Ă€n sĂ„. Han köpte en elorgel istĂ€llet av den enkla anledningen att den har volymreglage 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

torre:

oh, det var första konserten nĂ„gonsin med jens, det. lite konstigt att se sig sjĂ€lv dĂ€r, men det Ă€r bara att glĂ€dja sig Ă„t att det inte var mig de filmade bakifrĂ„n hela tiden, utan jens.. alltid nĂ„got positivt med att inte vara stjĂ€rnan.. 🙂

i övrigt sĂ„ möter jag ofta reaktionen att cello Ă€r grymt, vart jag Ă€n kommer. det ÄR ju grymt, lĂ„ter framförallt mĂ€ktigt och sĂ„, men mĂ„nga verkar avskrĂ€ckta inför det. att inte fler spelar cello liksom, Ă€r inte det underligt? verkar det alldeles för svĂ„rt eller inser folk bara för sent i livet typ att det Ă€r grymt? 😆

ps. jag bakar ocksĂ„ muffins.. kĂ€nner mig som hemma.. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

i övrigt sĂ„ möter jag ofta reaktionen att cello Ă€r grymt, vart jag Ă€n kommer. det ÄR ju grymt, lĂ„ter framförallt mĂ€ktigt och sĂ„, men mĂ„nga verkar avskrĂ€ckta inför det. att inte fler spelar cello liksom, Ă€r inte det underligt? verkar det alldeles för svĂ„rt eller inser folk bara för sent i livet typ att det Ă€r grymt? 🙂

Skulle tro att det Àr det senare.

NĂ€r jag var pĂ„ rundvandring pĂ„ musikskolan i lĂ„gstadiet för att testa och vĂ€lja instrument, sĂ„ kommer jag inte ens ihĂ„g att jag sĂ„g nĂ„n cello. Funderade istĂ€llet mellan valthorn och piano, och idag Ă€r jag glad att det blev vad det blev...Ă€ven om det hade varit coolt att kunna lĂ€gga in lite valthorn i mina synthlĂ„tar.... 😆

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...