Jump to content
Annons

Hur får man till detta trumljud i Reason?


Renfield

Recommended Posts

Annons

Vet inte vad du menar med få till men du måste ha akustiska trummor för det soundet, kommer nog inte gå att programmera

Men själva trumljudet är nog ganska basic virvel top och kanske botten samt kagge, pukor och ett överhäng, sen är väll själva produktionen väldigt o-EQad, inte så mycket top och inte så mycket kompression om

'någon alls sen är det troligen inspelat på bandare för att få mättnad i ljudet. ☺️

Så tror det kan bli pilligt att få till i Reason

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Om du är bra på att fejka trumspel så är det nog fullt möjligt att komma i närheten av ett liknande sound med hjälp av tex tape compression och Reason Drumkit 2.

Jag tycker det låter som att det mesta av ljudet kommer från överhänget och inte så mycket närmickat förutom virveln och mono.

Jag kör rätt hårt med Reason Drumkit2 där jag lyckas för det mesta att hitta det sound jag behöver.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

du måste ha akustiska trummor för det soundet, kommer nog inte gå att programmera
Bah. Klart det går att programmera, bara man har noggrant samplade trummor med många nyanseringar och spökslag.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bah. Klart det går att programmera, bara man har noggrant samplade trummor med många nyanseringar och spökslag.

Såklart det går nog men fan vad tid man kan behöva lägga ned istället för att bara hyra en studio 1 dag 🙂

Men det mesta går väll nu för tiden fast personligen tycker jag det är sköjigare och lättare att göra det "på riktig" men alla tycker

olika och jag är inte ute efter bråk och använder inte reason så mycket 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som någon nämnde så lägg tape compression på det. Där kan du göra dig av med lite diskant med speed-ratten också. Jag tycker generellt det är fett med så här bottenlösa pukor. Det här kan nog gå att programmera, men livetrummor är alltid fetare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...