Jump to content
Annons

line6 ux2 fråga


kristian69

Recommended Posts

hej

kör med samplitude 11 och line6 ux2 och får det inte att riktigt fungera(latencyproblem),använder idag asio4all och har en latency in 3ms ut 3ms(enl samp11 setup) 128 sampl.spelar in torrt med ux2 och lägger sedan på podfarm2 VST,så till min fråga hur har ni monitoring iställt (hardware eller via mixer)kom gärna med tips. datorn är amd 2.8 dualcore 4 gig minne win7 så den ska inte vara problem

mvh kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej

kör med samplitude 11 och line6 ux2 och får det inte att riktigt fungera(latencyproblem),använder idag asio4all och har en latency in 3ms ut 3ms(enl samp11 setup) 128 sampl.spelar in torrt med ux2 och lägger sedan på podfarm2 VST,så till min fråga hur har ni monitoring iställt (hardware eller via mixer)kom gärna med tips. datorn är amd 2.8 dualcore 4 gig minne win7 så den ska inte vara problem

mvh kristian

Varför använder du inte ljudkortets ASIO-drivrutin? Asio4all är en nödlösning om man inte har ett ljudkort med riktigt ASIO-stöd. Ladda hem de senaste drivrutinerna för ditt ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Nä jag fattar inte heller det där med att använda asio4all's drivrutiner när man har ljudkort som har egna drivrutiner. Sett det flera gånger här. De drivrutiner som följer med ljudkorten är ju optimerade för just det kortet. Asio4all är bra för dem som inte har något annat ljudkort med drivrutiner för asio och bara kör vsti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...