Jump to content
Annons

Göra Backup på sin musik


jonasandersson

Recommended Posts

Min hårddisk kraschade häromdagen. Då kändes det rätt så bra att jag för några år sedan tog beslutet att lägga mina Cubase project på en separat hårddisk i samma dator. Den hårddisk där jag lagt mina Cubase project är lika gammal som den som kraschade så snart är det nog dags för den att gå sönder med. Så det är dags att börja tänka på backuper här.

Förutom att göra en backup och förvara i hemmet så borde man ju även förvara en backup utanför hemmet. En backup som förvaras på samma ställe som orginalhårddisken är inte värd så mycket ifall det blir inbrott, jordbävning etc.

På jobbet använder vi DropBox för fildelning i första hand. Funderade på att använda DropBox för syftet att göra backuper på mina Cubase project. Fast vill man egentligen ha sina låtidéer online? Tänk om nån snor dom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köp en extern USB-hårddisk (eller flera), de kostar ju nästan ingenting nu - 400-500,-,

och gör back-up där istället. Själv har jag flera LaCie och en Western Digital,

som jag bara har som backup-diskar och för att göra back-up på OS.

Det är väl bara den publika mappen i Dropbox som folk har tillgång till, allt annat kommer du bara själv åt.

Mvh/

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alla mina låtskissar och mixar/produktioner till artister på min dropbox. Så fort jag gjort en ny laddar jag upp den. Men jag önskar jag hade online lagring av alla mina projektfiler också. Men det är ju runt 600gb. Omöjligt att lagra det online.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...