Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag gillar verkligen inte att använda midi-bas. Det blir så stelt och tråkigt, och jag tror att en riktig bas skulle pigga upp mina låtar mycket.

Viktigast är väl att intonering och ljud är okej. Annars vad skit som helst som helst.

Någon som har nå tips på modeller, märken?

Eller en till salu i Gbg-området?

Annons
Posted

Njaa... Yamaha rent generellt är mycket för pengarna en äldre, hette de RBS100 eller nåt tro? Fanns i svart iaf.

Vantage har jag provat också. Yamaha och Vantage alltså. Freddans då kanske? Eller privatperson.

Guest Die Hard
Posted

Yamaha, Squier Ibanez bl a. Finns ju en del billiga på beggmarknaden. Håller med, skaffa dig en riktig bas istället. Det kommer att låta roligare. 🙂

Posted

Yamaha, Squier Ibanez bl a. Finns ju en del billiga på beggmarknaden. Håller med, skaffa dig en riktig bas istället. Det kommer att låta roligare. 🙂

Squier... Sen på sikt kan du byta till Fender mickar...

Posted

Gött, får kolla på dessa!

Har för mig att demonproducenten brukar tala för ibanez.. får kolla in det också.

Posted

I så fall håller jag med DP. Ibanez 90-talsmodeller ligger inte högt i kurs för tillfället. Så där kan du hitta mycket bas för pengarna. Gäller iofs vissa Yamaha-modeller också.

Squier upplever jag ha ett relativt högt andrahandsvårde med tanke på vad man får för pengarna. Men visst, en Vintage Modified borde gå att hitta för en 1500:- En Bronco skulle jag max ge 1000:- för.

Guest Die Hard
Posted

Har för mig att demonproducenten brukar tala för ibanez.. får kolla in det också.

Stämmer bra det. Ibanez är ett säkert kort vare sig det är fråga om gura eller bas. 🙂

Posted

Gött, får kolla på dessa!

Jag passar oså på att hålla med. Jag har själv en Ibanez GSR200, och jag kan säga att jag aldrig kommer att behöva byta bas, vad beträffar spelbarhet och ljud. Den är helt enkelt tillräckligt utmärkt. Det är nog en modell som passar oss gitarrister-inte-riktigt-bassister oxå, lättspelad tunn hals.

Den köptes begagnad i MINT kondition för sisådär fem år sen, vill minnas att jag betalade 2000 kr. Skitbilligt, skitbra.

Jösses, snabbgooglade, 233 Euro på DV247 (NY förstås): http://www.dv247.com/guitars/ibanez-gsr200-passive-bass-guitar-black--50258

Lite osäker på om det är 100% samma mikar som jag har dock, min är aktiva. Skitsamma, du letade billigt, där är den 🙂