Jump to content
Annons

Köpa en billig bas.


Germer

Recommended Posts

Jag gillar verkligen inte att använda midi-bas. Det blir så stelt och tråkigt, och jag tror att en riktig bas skulle pigga upp mina låtar mycket.

Viktigast är väl att intonering och ljud är okej. Annars vad skit som helst som helst.

Någon som har nå tips på modeller, märken?

Eller en till salu i Gbg-området?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Yamaha, Squier Ibanez bl a. Finns ju en del billiga på beggmarknaden. Håller med, skaffa dig en riktig bas istället. Det kommer att låta roligare. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Squier har 2 serier som är billiga och bra. classic vibe (ca 3300:- på thomann) och vintage modified (2400-2900).

peavey bas i partille 1100:-

såg en squier bronco i tanum för 1600:- på blocket.

Link to comment
Dela på andra sajter

I så fall håller jag med DP. Ibanez 90-talsmodeller ligger inte högt i kurs för tillfället. Så där kan du hitta mycket bas för pengarna. Gäller iofs vissa Yamaha-modeller också.

Squier upplever jag ha ett relativt högt andrahandsvårde med tanke på vad man får för pengarna. Men visst, en Vintage Modified borde gå att hitta för en 1500:- En Bronco skulle jag max ge 1000:- för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har för mig att demonproducenten brukar tala för ibanez.. får kolla in det också.

Stämmer bra det. Ibanez är ett säkert kort vare sig det är fråga om gura eller bas. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött, får kolla på dessa!

Har för mig att demonproducenten brukar tala för ibanez.. får kolla in det också.

Jag passar oså på att hålla med. Jag har själv en Ibanez GSR200, och jag kan säga att jag aldrig kommer att behöva byta bas, vad beträffar spelbarhet och ljud. Den är helt enkelt tillräckligt utmärkt. Det är nog en modell som passar oss gitarrister-inte-riktigt-bassister oxå, lättspelad tunn hals.

Den köptes begagnad i MINT kondition för sisådär fem år sen, vill minnas att jag betalade 2000 kr. Skitbilligt, skitbra.

***

Jösses, snabbgooglade, 233 Euro på DV247 (NY förstås): http://www.dv247.com/guitars/ibanez-gsr200-passive-bass-guitar-black--50258

Lite osäker på om det är 100% samma mikar som jag har dock, min är aktiva. Skitsamma, du letade billigt, där är den 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...