Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja! Jag undrar tvÄ olika saker. Eller tre. SÄ jag slÀnger fram frÄgorna Ät er rÀvar:

1) Har Reason förÀndrat utseende (design) pÄ sina synthar och prylar som varit med nu i nÄgra Är? Eller ser Malströmen, NN-19 och allt likadant ut nu som dÄ?

2) Uppdaterar dom syntharna invÀndigt? Dvs, Àr det nÄn skillnad nu frÄn dÄ och Àr det nÄt man kommer kunna se fram emot?

3) Finns det nÄn sida för skvaller om Reason/Record osv? Dvs ungefÀr som Macrumours. Jag Àr nyfiken pÄ vad nÀsta grejer kommer vara. Och jag Àr förresten ocksÄ nyfiken nÀr ni tror att nÀsta stora förÀndring blir? Dvs typ Reason 6.

Och slÀnger in en till frÄga förresten, vad Àr det ni saknar mest med Reason/Record? Vad Àr det som du helst skulle vilja ha för nya grejer?

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Subtractorn, Redrum, NN19, halvrackseffekterna samt 14:2 mixern har sett i princip likadana ut sedan v1.

Malström ser likadan ut som nÀr den kom i v2 har jag för mig eller om det var v2.5.

Nej man uppdaterar inte syntarna för att man skall vara bakÄtkompatibel. Dvs jag kan öppna grejer jag gjorde 2002 och dom lÄter likadant som dÄ.

Dom har uppgraderat nÄt internt i Reason, iallafall snackade Ernst (CEO) om detta nÀr Reason var ungt.

NÄgon skvallersida finns inte, dÀremot finns ju önskesidan pÄ deras forum :-)

Postat

Subtractorn, Redrum, NN19, halvrackseffekterna samt 14:2 mixern har sett i princip likadana ut sedan v1.

Malström ser likadan ut som nÀr den kom i v2 har jag för mig eller om det var v2.5.

Det var i v2 som Malström dök upp 🙂

Men för att svara pÄ frÄgan. Det jag saknar mest i Reason Àr mer avancerade möjligheter till mastering. Dagens masteringseffekter kÀnns otillrÀckliga, och dÀr finns goda möjligheter till utveckling.

En mer avancerad "analogsynth" (typ Subtractor 2.0) stÄr ocksÄ pÄ min önskelista.

Editor för noter vore ocksÄ nÄgot att ha! Har aldrig riktigt gillat pianorullarna.

En möjlighet att se vad som finns pÄ flera kanaler samtidigt i redigeringslÀget. Har för mig att den funktionen finns i FL Studio. Den vore önskvÀrd.

Ett riktigt önsketÀnkande vore ett riktigt fett orkesterbibliotek! Men det skulle nog fÄ bÄde pris och prestandakrav att skena ivÀg ;P

drloop (oregistrerad)
Postat

HÄller med flera klipp i samma edit fönster vore finemang.

Subgrupper i record NU!

Eller nÄgon smart funktion som gör att man kan koppla Solo och mute funktionerna till sina eget byggda subgrupper.

En enhet som lÀser impulser tack!

Postat

1-3) Ingen aning ...

Önskelista (utan inbördes ordning):

- Gruppkanaler

- Midi ut (Record)

- VSTi-enhet i racket

Postat

Nu minns jag inte vad det heter. Men en funtkion som hittar alla transienter i en aduiofil och klipper upp hela audiospÄret sÄ man lÀtt kan kvantisera eller liknande. Som bekant sÄ finns det ju redan i till exempel protools och logic. Det vill jag ha i nÀsta record. En gate i racket skulle ocksÄ vara bra att ha.

Postat

Nu minns jag inte vad det heter. Men en funtkion som hittar alla transienter i en aduiofil och klipper upp hela audiospÄret sÄ man lÀtt kan kvantisera eller liknande.

ReCycle integrerat med Record?

Postat

ReCycle integrerat med Record?

Nej recycle kostar extra. Jag vill ha det i record med ett enkelt klick i tool window.

Postat

Nej recycle kostar extra. Jag vill ha det i record med ett enkelt klick i tool window.

= ReCycle integrerat med Record gratis ...

😉

Postat

Subgrupper i record NU!

Hur funkar subgrupper egentligen??? Är det som en send som dyker upp som en ny kanal i mixern igen eller?

Postat

Det startades tvÄ likadana sÄna hÀr trÄdar, kan inte nÄn av moderatorerna ta bort den andra?

(Ooo titta! 100 inlÀgg nu! laugh.gif )

Postat

Som Assar sa, sÄ skulle jag lÀtt klara mig med enbart Reason/Record om det hade ::

Möjlighet till att köra vst synthar/effekter frÄn andra tillverkare, för att slippa köra rewire med live, cubase m.m

Midi out för att styra externa syntar (record)

Postat
1) Har Reason förÀndrat utseende (design) pÄ sina synthar och prylar som varit med nu i nÄgra Är? Eller ser Malströmen, NN-19 och allt likadant ut nu som dÄ?
Tills nyligen har maskinerna varit orörda, men med Reason 5 fick maskinerna faktiskt ett diskret ansiktslyft. 😑

I NN19/NNXT/Redrum har man mejslat in knapparna för Live sampling, men det mest synliga Àr att textgrafiken har fÄtt nytt utseende. Iom att programmet numera gÄr att köra pÄ franska, tyska och japanska antar jag att Àven denna grafik kommer bli översatt framöver.

r4vsr5.gif

2) Uppdaterar dom syntharna invÀndigt? Dvs, Àr det nÄn skillnad nu frÄn dÄ och Àr det nÄt man kommer kunna se fram emot?
Nej. Det enda Àr 14:2 mixerbordet dÀr equalizerns pÄverkningsgrad justerades i Reason 2. För att lÄtar som gjordes med Reason 1 ocksÄ skulle lÄta likadant i Reason 2 och framÄt sattes en switch pÄ baksidan, "Compatible EQ/Improved EQ" och den finns kvar Àn.

I övrigt lÄter och reagerar Reasons maskiner som de alltid gjort.

3) Finns det nÄn sida för skvaller om Reason/Record osv?
Det ryktas och pratas överallt, men Propellerhead Àr ganska duktiga pÄ att hÄlla saker och ting hemliga.
Och slÀnger in en till frÄga förresten, vad Àr det ni saknar mest med Reason/Record? Vad Àr det som du helst skulle vilja ha för nya grejer?
Jag hĂ€nvisar till kommande numret av Studio. 😉
Postat (redigerat)

Jag hĂ€nvisar till kommande numret av Studio. 😉

Vilken Cliffhanger!!! 😛

Smart Àndring av reDrum:en, det dÀr att lÀgga kanalnumret nere vid "select"-knappen istÀllet. KÀnns mycket mer logiskt, mÄste titta pÄ tvÄ stÀllen annars nÀr jag hÄller pÄ och patchar ut kanalerna till varsina mixer-spÄr... FrÄga om brÄkdelen av en sekund men allt sÄ "kÀnns mycket smidigare" Àr vÀlkommet. ...tycker jag iaf...

Redigerat av UNiT

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.