Jump to content
Annons

Knapp-bugg i VC-64?


Vallhagen

Recommended Posts

Hej på er!

Jag undrar faktiskt varför jag inte har frågat förr, eller ens märkt det... Kanske har jag trott att det skall vara så, eller som ni vet, "det är nog bara jag som är dum i huvet...". Hur som helst så ställde jag nyligen frågan på CW-s forum, men inget svar.

Såhär: I Vintage Channel VC64, så finns en EQ-sektion med sex knappar för varje filter, för att välja "filter type". Knapparna är i princip ordnade såhär:

<no filter>, <low cut>, <low shelf>

<band lift>, <upper shelf>, <high cut>

(med reservation för att jag kallar filtren för fel namn, men ni hajjar).

...MEN, när man klickar runt på knapparna, och följer grafen/bilden omedelbart ovanför knapparna (och föralldel lyssnar på det EQ-ade resultatet), så beter de sig inte som de borde, utan snarare såhär:

<no filter>, <no filter (!)>, <low cut>

<low shelf>, <band lift>, <high cut>

...alltså, knapparnas funktion verkar vara förskjutna ett steg åt höger med följden att "upper shelf" saknas helt.

*****

Några kommentarer? Eller, hemska tanke, är det bara här hos mig? Isf luktar det ominstallation och strul..

tjing

/Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter som en bugg; kanske behövs någon uppdatering?

Jag hade ett liknande problem med UAD-1:an, pluggarna såg inte riktiga ut (någon

konflikt med grafikkortet kanske), alla knappar syntes inte riktigt och så. Jag gjorde nån uppdatering som löste problemet.

Mvh/

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade just min vc-64 och hittade inga konstigheter som du beskriver. Säkert att du inte har nå'n annan shelf aktiverad som påverkar de följande i pluggen?

Tack för det. Bra att se att någon annan INTE har problemet. Och nä, jag har inget annat aktiverat. Jag kan posta ett par bilder om det kan tänkas hjälpa.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...