Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Inget märkvärdigt. En kompis beställde detta igår för sin setup, men av någon anledning har jag för mig att detta bara är USB 1.1? Bekräfta eller dementera?

Annons
Posted (edited)

Tack Claes. Rätta mig om jag har fel, men skulle det ändå inte kunna innebära problem vid uppspelning av tio simultana audiospår i 24/44.1?

CI2 har bara 2 utgångar.

Förtydligande: Ljudkortet kan bara spela upp två separata kanaler (men detta är givetvis tillräckligt om stereo. Om 5.1 behövs t ex 6 separata kanaler ut). Hur många kanaler din dator orkar blanda ihop innan det går ut via ljudkortet beror på din dator.

Edited by Gilbert
Posted

Tack Claes. Rätta mig om jag har fel, men skulle det ändå inte kunna innebära problem vid uppspelning av tio simultana audiospår i 24/44.1?

Precis som Gilbert säger, så är det enda man behöver tänka på, att ljudkortet har stereo ut.

Du köra så många separata spår som datorn orkar med oavsett antal I/O på ljudkoret. Det är ju ändå bara två kanaler som skickas ut genom ljudkortet, så det gör ingen skillnad där.