Jump to content
Annons

Problem med hack i ljudet.


yoshi122

Recommended Posts

Hej!

Jag har problem med att min dator hackar till i både uppspelning och inspelning av ljudet.

Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt. Formaterat datorn, bytt ljudkort, uppdaterat alla drivrutiner, stängt av enheter en efter en, ringt support hos Toshiba.

Programmet jag använt har jag fått tips om här. Det heter DPC Latency checker.

Snälla, har någon nån aning om vad det kan vara för fel?

MVH //Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt.

Om du testat allt utan framgång så är det fel på din dator vilket tyvärr inte är helt ovanligt men upptäcks endast i speciella fall (som t ex när man försöker använda specifik, krävande hårdvara).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=77642

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte märkt det vid Youtubeklipp men det kan mycket väl va så för det kommer lite när som helst och svårt att hålla reda på.

Mest störande är det när man spelar in musik och tempot flyttas pga. pausen som blir. Trist att ha köpt en dator som inte funkar som den ska.

Blir helt omöjligt att visa det i en verkstad.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Alla power saving funktioner måste bort!

Max fart på allt.

DPC latency checkern kommer med förslag också.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du testat allt utan framgång så är det fel på din dator vilket tyvärr inte är helt ovanligt men upptäcks endast i speciella fall (som t ex när man försöker använda specifik, krävande hårdvara).

https://www.studio.se/index.php?showtopic=77642

Du är rätt snabb med den slutsatsen!

Vilken drivrutin använder han? Vad var det för olika ljudkort som testats? Kan utan problem komma på ett par frågor till som kan vara värda att ställa sig innan man går och köper en Frost för 20 lock, eller vad det nu är du brukar rekommendera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hej!

Jag har problem med att min dator hackar till i både uppspelning och inspelning av ljudet.

Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt. Formaterat datorn, bytt ljudkort, uppdaterat alla drivrutiner, stängt av enheter en efter en, ringt support hos Toshiba.

Programmet jag använt har jag fått tips om här. Det heter DPC Latency checker.

Snälla, har någon nån aning om vad det kan vara för fel?

MVH //Johan

Vad använder du som ljudkort? Ett dedikerat ljudkort gjort för musikskapande? Det interna tillsammans med asio4all eller försöker du bara använda det interna? Då är det inte konstigt om det hackar om det är det sista. Då får du latens som räcker fram till lunch.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är rätt snabb med den slutsatsen!

Vilken drivrutin använder han? Vad var det för olika ljudkort som testats? Kan utan problem komma på ett par frågor till som kan vara värda att ställa sig innan man går och köper en Frost för 20 lock, eller vad det nu är du brukar rekommendera.

Om han testat allt (som han skrev) utan resultat så är det den enda slutsatsen man kan dra eller vad tycker du?

EDIT: och jag brukar dessutom uppmuntra folk att bygga själva ...

Redigerat av Gilbert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...