Jump to content
Annons

Samson Q Mic


koffe666

Recommended Posts

Annons
erfarenheter av denna micken? bra eller dåliga?

Tja!

Köpte två stycken Samson Q1 igår på Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound!

Billigt var det också, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhållare. Och då fick jag ändå två stycken mickar för det priset!

Stativ och sladdar följde dock inte med.

Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu är en kondensatormick du är ute efter. Dom har ju en dynamisk också som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. Väldigt allround alltså.

Men efter vad jag fick veta när jag pratade med killen i affären var Q1 ett bättre val, och den kostade ju också några hundralappar mer.

Lycka till! Du blir nog inte besviken...

Link to comment
Dela på andra sajter

erfarenheter av denna micken? bra eller dåliga?

Tja!

Köpte två stycken Samson Q1 igår på Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound!

Billigt var det också, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhållare. Och då fick jag ändå två stycken mickar för det priset!

Stativ och sladdar följde dock inte med.

Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu är en kondensatormick du är ute efter. Dom har ju en dynamisk också som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. Väldigt allround alltså.

Men efter vad jag fick veta när jag pratade med killen i affären var Q1 ett bättre val, och den kostade ju också några hundralappar mer.

Lycka till! Du blir nog inte besviken...

Tänk dig vad du skulle hylla de mickar som är riktigt bra då!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

erfarenheter av denna micken? bra eller dåliga?

Tja!

Köpte två stycken Samson Q1 igår på Musikbörsen. Skitbra! Fan va najs sound!

Billigt var det också, kampanjpriset blev 925 kronor inkl. mikhållare. Och då fick jag ändå två stycken mickar för det priset!

Stativ och sladdar följde dock inte med.

Men jag rekommenderar dem varmt, om det nu är en kondensatormick du är ute efter. Dom har ju en dynamisk också som heter Q2, den ska tydligen likna Shure SM57 ganska mycket. Väldigt allround alltså.

Men efter vad jag fick veta när jag pratade med killen i affären var Q1 ett bättre val, och den kostade ju också några hundralappar mer.

Lycka till! Du blir nog inte besviken...

Tänk dig vad du skulle hylla de mickar som är riktigt bra då!! 🙂

Men jag diggar dom... Dom är snälla 🙂

Dom lämpar sig mycket bra för uppmickning av förstärkare och annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...