Jump to content
Annons

Enkelt att flytta vst-plugins?


Adish

Recommended Posts

Hej.

En fråga.

Jag har installerat många pluggar till mitt inspelningsprogram Logic på datorns hårddisk.

Jag märker dock att hårddisken är mer eller mindra proppad med godsaker, och det kanske inte

är så bra att lägga allt på datorns hårddisk..? Ser i Logic att hårddisken jobbar mycket mer än förut..

Är det enkelt att flytta vst-pluginsfiler eller liknande till en extern hårddisk?

Vad är fördelen med en extern hårddisk och nackdelen?

Hur går jag tillväga?

Tacksam för alla svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det beror nog på vilket inspelningsprogram du har. Med Logic vet jag inte, men jag kör Cubase Essential 5 och har inga som helst problem att köra pluggarna på en annan (extern) hårddisk. Man kan välja flera olika mappar och enheter som den läser pluggarna från. Borde vara samma sak med Logic..

Sen om det är rekommenderat att göra så har jag ingen aning om 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva pluggarna brukar inte ta särskilt stor plats, utan dem hade jag nog helst haft kvar ihop med programmen (främst för att det ska vara enkelt att hitta om man ska förändra något) - men eventuella ljudbibliotek som hör till, är det definitivt bra att ha på en annan disk...

Link to comment
Dela på andra sajter

Själva pluggarna brukar inte ta särskilt stor plats, utan dem hade jag nog helst haft kvar ihop med programmen (främst för att det ska vara enkelt att hitta om man ska förändra något) - men eventuella ljudbibliotek som hör till, är det definitivt bra att ha på en annan disk...

Okej! Men är det bara att flytta ljudbiblioteket och så funkar det av sig självt?

Och vart hittar jag alla viktiga filer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det enkelt att flytta vst-pluginsfiler eller liknande till en extern hårddisk?

Vad är fördelen med en extern hårddisk och nackdelen?

Hur går jag tillväga?

Tacksam för alla svar.

Okej! Men är det bara att flytta ljudbiblioteket och så funkar det av sig självt?

Och vart hittar jag alla viktiga filer?

Plug-ins filerna eller Componenets som dom heter i mac kan du inte ha på en extern HD utan dom måste ligga i HD/Library/Audio/Plug-ins.

Ljudbiblioteken som medföljer eller Impulsbibliotek kan du lägga på extern HD och sedan i logic öppna upp respektive plugg till medföljande bibliotek och dirigera

om den till Externa HDn där du lagt ljuden , Tex Nexus , Miroslav , Kontakt , osv osv .

EXS Samplingar likaså kan du ha på en extern HD och sedan skapa en genväg till Externa HD mappen där du har dina filer och lägga den i HD/Library/Application Support/Logic/EXS Factory Samples

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...