Jump to content
Annons

BluesBoy

Recommended Posts

Hej,

Jag har förgäves letat efter och försökt fatta hur man kan visa eq-kurvor från olika kanaler samtidigt i Voxengo Span.

Om inte jag missförstått det hela så skall man kunna se tex eq-kurva för baskagge i en färg och tex bas i en annan? I ett och samma fönster?

Någon som lyckats med det?

Tack på förhand.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej !

Dessa 3 videos är gjorda för Ableton live men hjälper dej nog ändå kan jag gissa.

Är 3 st videos part 1-3,på Youtube förstås !

Skriv sökord : voxengo span+tutorial och det är användaren som heter Trancemusicmastery

Lycka till !

Redigerat av Trance2007
Link to comment
Dela på andra sajter

Trance2007: Tack för YouTube-tipset. 🙂

Jag har i alla fall fått 2 kanaler att visas samtidigt, nu gäller det bara att se om det går att få till några extra.

Valle: Det verkar funka, åtminstone 2 kanaler.

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle: Det verkar funka, åtminstone 2 kanaler.

Ja, det är väl det minsta man rimligen ska kunna förvänta sig av ett spektrum-verktyg för musiksammanhang 😉

Visst, två kanaler fungerar; En stereosignal, eller två mono. Och jag har dessutom för mig att man kan trixa till det med några till beroende på hur många inputs man har tillgång till.

Den viktigaste skillnaden mellan SPAN och dess motsvarighet i GlissEQ är att du med SPAN måste skicka alla signaler till en buss för att kunna göra en vettig analys. Däremot kan inte en instans av SPAN analysera en annan instans av SPAN, vilket å andra sidan är möjligt med GlissEQ.

Men för all del, knock yourself out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...