madeinroad79 Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Om nå vet hur man gör? Försöker få in lite ljud men det funkar inte nån som vet?
mickestrang Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Vilken DAW och vilket ljudkort har du? Jag sätter mitt ljudkort på att spela in "What-u-hear" och således kan jag spela in all slags ljud som spelas upp i datorn.
madeinroad79 Postat 12 januari 2011 Trådstartare Postat 12 januari 2011 Vilken DAW och vilket ljudkort har du? Jag sätter mitt ljudkort på att spela in "What-u-hear" och således kan jag spela in all slags ljud som spelas upp i datorn. jaha? vart ställer du in det?? kör med fa66 och record/reson
madeinroad79 Postat 13 januari 2011 Trådstartare Postat 13 januari 2011 va de någon som hade nån ide? Eller skall ja bara ta en utgång på ljudkortet å dra en tele till en ingång, känns lite mambojambo i dessa datatider
DivineCo Postat 13 januari 2011 Postat 13 januari 2011 Nja jag antar att du måste ha två om du vill ha stereo.
Claes Holmerup Postat 13 januari 2011 Postat 13 januari 2011 Kör exempelvis med Freecorder, så kan du spela in allt utan försämringen som du kan få om du går ut/in analogt på ljudkortet. 🙂
madeinroad79 Postat 13 januari 2011 Trådstartare Postat 13 januari 2011 Tack Cleas, får prova den sen. I detta fall spelar inte försämringen någon roll grundmaterielet är redan så kass men hur cool som helst. Hade även tänkt att spela in via högtalarn och min DR07:a men barnen väsnas så. Behöver ej vara stereo heller. Så ja testar in/ut på ljudkortet
madeinroad79 Postat 13 januari 2011 Trådstartare Postat 13 januari 2011 Funkade bra blev hur bra som helst ..... fixat sången på nästa låt tog 10 min sen klart, säkert minst 200 som gjort samma sak ...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.