Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har kollat jÀmförelserna och kan leva med att inte köra SX, men det Àr tvÄ saker som jag inte riktigt vet vad de Àr som SL saknar...

* Adaptive and configurable track mixer

* Extended mixer view

Är de viktiga funktioner??

Annons
Postat

"Är de viktiga funktioner??"

Nej! 😛

Det handlar bara om att ha en utökad mixer dÀr man kan visa inserts och dylikt vilket ej Àr möjligt i SL. Kan vara lite bökigt till en början om man Àr van att kunna göra det men man lÀr sig snabbt att anvÀnda Edit VST fönstret eller Inspectorn.

/Majken

Postat

Aha, du menar att man inte kan se hela mixfönstret eller? Vad man har för inserts och sends och sÄ?

Det finns en knapp i SX dÀr man kan utöka mixern pÄ höjden, Àr det det som saknas?

Tack.

Postat
Det finns en knapp i SX dÀr man kan utöka mixern pÄ höjden, Àr det det som saknas?

Japp!

/Majken

Postat

"Kan vara lite bökigt till en början om man Àr van att kunna göra det men man lÀr sig snabbt att anvÀnda Edit VST fönstret eller Inspectorn."

/Majken

börnen (oregistrerad)
Postat

Och hur mycket bÀttre Àr SL versus SE dÄ?

Vad skulle jag fÄ om jag uppgraderade mig till SL?

Postat
Och hur mycket bÀttre Àr SL versus SE dÄ?

Vad skulle jag fÄ om jag uppgraderade mig till SL?

HÀr finns en jÀmförelse mellan SE, SL och SX:

http://www.steinberg.net/WebVideo/Steinber...ison_en_35K.pdf

- och sÄ en lista pÄ vad som har tillkommit i SX3, jÀmfört med SX2, som Àr med i ovanstÄende jÀmförelse:

http://www.steinberg.net/WebVideo/cubasesx...uresEnglish.pdf

börnen (oregistrerad)
Postat

Vad Àr det för skillnad pÄ SX och SL:s "VST engine 2.3" och den som finns i SE?

• 4 veckor senare...
Postat

Man fĂ„r helt enkelt göra rĂ€tt frĂ„n början... 🙂

Ärligt talat har jag aldrig anvĂ€nt Undo i mer Ă€n ett steg, trots att jag kör SX2 (ja - jag ska uppgradera sĂ„ smĂ„ningom...) - sĂ„ jag ser inte det som ett problem.

Postat

Om jag bara hade haft en undo/redo nivĂ„ i mitt pro tools system skulle jag förmodligen blivit slaktad av arga musiker vars inspelningar jag slarvat bort. 🙂

Perew (oregistrerad)
Postat
VARFÖR bara en undo/redogĂ„ng i SE? Otroligt frustrerande...

NÀÀ det finns ju en undolista i SE dÀr du kan Ängra typ allt du har Àndrat pÄ under en session.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.