Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag gör pålägg med gitarr i Logic Pro och påläggen överlappar varandra så lägger Logic till kanaler under den ursprungliga kanalen. Finns det någon inställning för att få bort detta? Jag vet att man kan sammanfoga de olika tagningarna men det känns som onödigt jobb. Hur gör ni gitarrister när ni jobbar i Logic? Jag är van att göra pålägg på två-tre olika kanaler utan att behöva sammanfoga, har mest jobbat i Cubase. De olika tagningarna ligger snällt på olika kanaler, överskådligt.

Och så var det det här med markören. Är man tvungen att använda Loop-funktionen (tror jag den kallas) för att få markören att börja om från samma ställe som sist eller finns det ett annat sätt?

Jo, hur gör man om man vill spela med musiken UTAN att spela in? Om man vill öva några gånger med guran till kompet? Det låter ju inget om gitarren om man inte trycker "R" först och då blir det inspelat.

Hoppas jag gjort mig förstådd.

Annons
Postat
  Citat
Jo, hur gör man om man vill spela med musiken UTAN att spela in? Om man vill öva några gånger med guran till kompet? Det låter ju inget om gitarren om man inte trycker "R" först och då blir det inspelat.

Hoppas jag gjort mig förstådd.

Tryck R på kanalen och play på Transport regeln.

• Gilla 1
Postat
  On 2011-01-05 at 21:24 sa Piccazzo:

Om man dock råkar ha "Punch on the fly" förvalt, så får man bocka ur det...

Postat
  On 2011-01-05 at 21:24 sa Piccazzo:

Nix, funkar inte. Jag hör inte gitarren och har inte "Punch on the Fly" aktiverat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.