Jump to content
Annons

Laptopköp! Hjälp!


Germer

Recommended Posts

/

Har pratat om det tidigare i tråden, men den har så få in/utgångar. Inte FW, bl a.

Varför inte imacen?

Man väljer Mac Book enbart för syftet att ha bärbar dator och får stå ut med få anslutningsmöjligheter.

Annars är imac bättre med dess skärmstorlek och in/utgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Okej.

Nu i min iver att köpa en iMac så måste jag ställa en sista fråga.

Jag antar att det inte är ett TI-chipset som sitter i iMacen. Kommer det fungera med FW-ljudkort ändå?

Svårt att säga. Men jag tror att RME är dom som gnäller mest! Även om nu det "problemet" finns så har jag faktiskt inte sett många trådar som handlar om just det problemet.

Sen vet du ju inte om det är så att just den iMacen INTE har texas instrument eller inte!

Lite skit är det ju eftersom det framgår inte på apples sida hurvida det är så eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gick det? Om du ruttnar på Cubase så kan jag tipsa dig om Garageband som följer med alla Macar. Nu köpte du ju en beggad, så kolla om den har senaste versionen av Mac OS X (Snow Leopard 10.6). Annars bör du uppgradera maskinen vilket är billigt. En ny version kostar bara 295:-. Iså fall passar du också på att köpa senaste versionen av iLife i vilken Garageband ingår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är kanon alltså! Snygg, säker och stor.

Har inte kommit hem till min lägenhet än, så jag har inte skickat in cubase än, men det ska nog flyta bra 🙂

Ruttna på cubase? Nej, varför skulle jag det? Och garageband, nej. Jag är nöjd med cubase, och att byta till GB skulle kännas lite som ett steg i fel riktning. 🙂

Killen jag köpte datorn av har installerat en crackad version av Snow leopard. Bara Tiger finns som original. Kan man uppgradera från tiger till SL?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ruttna på cubase? Nej, varför skulle jag det? Och garageband, nej. Jag är nöjd med cubase, och att byta till GB skulle kännas lite som ett steg i fel riktning. 🙂

Killen jag köpte datorn av har installerat en crackad version av Snow leopard. Bara Tiger finns som original. Kan man uppgradera från tiger till SL?

Du har inte kört Cubase på en Mac, så vi kan ju höras längre fram....

Och, Garageband är verkligen inte ett steg tillbaka. Många tror att det är ett jäkligt fjuttigt program utan funktioner. Men då har de fel....

Snow Leopard finns egentligen inte som uppradering från Tiger. Sen hur versionen du har skulle vara crackad förstår jag inte (finns inga serienummer eller annat skydd).

Men om du vill vara duktig så köp en Snow Leopard-skiva i närmsta butik. Kostar bara 295:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte kört Cubase på en Mac, så vi kan ju höras längre fram....

Och, Garageband är verkligen inte ett steg tillbaka. Många tror att det är ett jäkligt fjuttigt program utan funktioner. Men då har de fel....

Snow Leopard finns egentligen inte som uppradering från Tiger. Sen hur versionen du har skulle vara crackad förstår jag inte (finns inga serienummer eller annat skydd).

Men om du vill vara duktig så köp en Snow Leopard-skiva i närmsta butik. Kostar bara 295:-.

Okej, har du provat det? Vad är det som inte funkar?

Anledningen till att jag inte vill ha garageband är att det verkar vara lite begränsat. Ingen möjlighet till gruppkanaler m.m.

Okej, inte crackad kanske, men inte original iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...