Jump to content
Annons

Behöver DAW med ackordspår!


Erik dP

Recommended Posts

Hejsan

I brist på en allmän avdelning i "Inspelningsprogram" så postar jag denna fråga här, så jag bortser inte ifrån FL Studio, Pro tools, Propeller..., Free-base... och vad dom nu heter.

(Idag kör jag med Magix music maker 11.)

Jag undrar om det finns nåt program med ett ackordspår som man kan koppla till valfria ljudspår, och med samplingar som då följer ackordspåret. Jag har en Roland PMA-5 som funkar på detta sätt, men nu vill jag ha samma funktion i datormiljö.

Jag har kikat på Band in a box, som verkar vara lite för jazzorienterat. Lite mer pop-orienterat vore kul. Dessutom ser den inte ut som ett traditionell inspelnings program som tex Q-base. Man ska ju även kunna spela in som vanligt på flera spår: gitarr, sång, mm.

Det skulle inte vara helt dumt att ta olika fiol/cello samplingar och blanda så man får nåt komp som påminner om tex Robyn-låten "Be mine". Sedan ändra i ackordspåret om man kommer på att melodin kräver det. (Det är ju oxå bra om looparna går att editera.)

Jag har för mig att i Apples/MAC så finns det samplingar som man kan ändra de enskilda ljudbitarna i programmet, men inget ackordspår.

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...