onosoul Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Nu har jag köpt en Floppystation för att installationen kräver detta men den lilla rackarn vägrar fungera! När jag slår på datorn lyser "läsdioden" i floppyn konstant och den vägrar att läsa diskar! Jag vet att jag kan ha vänt kabeln fel, men är det någon som har ytterligare förslag på vad jag kan har gjort fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claes Holmerup Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Om den bara kör hela tiden, så är det nog mest troligt att flatkabeln är felvänd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 antagligen flatkabel. annars kanske du har glömt att enabla floppyn i bios? Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 Jag är inte hemma nu så jag kan testa. Däremot i går kväll testade jag att vända på kabeln. Då slocknade allt vilket, jag nu trots allt var ute efter! ( jag testade aldrig att starta upp igen med kabeln vänd! Jag ska testa när jag kommer hem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 "enabla" 😏 Det borde läggas upp en ordlista på detta forum Typ: "enabla" möjliggöra "maila" skicka e-post "raida för mera boost" vetefan Ursäkta men jag är lite förtjust i svensk teknik-engelska Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest OnkelJosef Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 "enabla" 😏 Det borde läggas upp en ordlista på detta forum Typ: "enabla" möjliggöra "maila" skicka e-post "raida för mera boost" vetefan Ursäkta men jag är lite förtjust i svensk teknik-engelska BOOTA OM SPOLSERVERN! Är ett uttryck som förekommer sig i vår lilla studio ofta! 😆 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 28, 2005 Author Share Posted January 28, 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern" Link to comment Share on other sites More sharing options...
MusicGene Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 det räcker nog att sätta kabeln rätt... 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredster Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern" 😏 Hahaha Link to comment Share on other sites More sharing options...
gol Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 det räcker nog att sätta kabeln rätt... 🙂 Exakt! Om du vänt den fel lyser lampan. 🙁 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasse Mongo Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jag var inne i ett annat dataforum och fick ett bra (?) tips: "Flasha BIOSEN och reboota. Enabla floppy devicen i BIOS, disabla onboard promise device controllern" 🙁 Hahaha den var ju riktigt kul men de skulle ju inte nöjt sig där utan även kört i ombooten en format c: så hade det blivit riktig pannkaka av allt 🙂 allvarligt, vänd dig till studio forum så blir det bra ska du se, de vill bara busa med dig! som de övriga nämnt vänd kabel rätt så blir det guld. schkåll för det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Procedomani Posted January 28, 2005 Share Posted January 28, 2005 Jag tror på att du ska "enabla" den i bios... Ett annat fräääänt ord är cancelera oxå.. 😄 /H Link to comment Share on other sites More sharing options...
onosoul Posted January 30, 2005 Author Share Posted January 30, 2005 (edited) Nu funkar allt och jag är lycklig över min nästan FÖR snabba dator! Edited January 30, 2005 by onosoul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts