JohnRick Postat 20 november 2010 Postat 20 november 2010 Sitter med ett 64-bitar-system, men valde att installera SONAR 32-bit för att "kunna stödja" de 32-bitspluggar jag har. Dock hade det ju kanske funkat med SONARs bitbridge (och j-bridge) ändå. Mest för att använda altiverb tnkte jag. Fråga: om jag någon gång känner behovet av att ominstallera SONAR från 32 till 64-bit - måste jag plocka bort de miljoner pluggar jag har dessutom för att ominstallera dessa? Tänker på registerändringar, SONARS egna medföljande pluggar med "delade inställningar" o allt sån't skit? Hade ju varit skönt att slippa.
JohnRick Postat 26 november 2010 Trådstartare Postat 26 november 2010 Räcker det inte med att möjligen byta namn på VST-mappen som ligger i Cakewalk-mappen. De flesta pluggar ligger ju under respektive tillverkare och de som avinstalleras är de som medföljde SONAR (även om själva VST-mappen också "ägdes" av SONAR under installation)?
Neosus Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 Så vitt jag vet så bör 32-bits pluggar fungera i 64-bit oxå.. men har inte den erfarenheten själv. 😑
JohnRick Postat 26 november 2010 Trådstartare Postat 26 november 2010 (redigerat) Så vitt jag vet så bör 32-bits pluggar fungera i 64-bit oxå.. men har inte den erfarenheten själv. 😑 Ja, det ifrågasatte jag aldrig. Betonade jag t.o.m i första inlägget. Pluggarna lär tydligen funka oavsett med tanke på bitbridge/jbridge. Överväger dock en ominstallation till 64-bits-DAW för att utnyttja mer RAM än 4GB. Där hade det varit smidigt att låta alla andra pluggar ligga kvar i sina respektive mappar, så att inte SONAR avinstallerar gemensamma mappar e.d. också. Redigerat 26 november 2010 av JohnRick
Neosus Postat 26 november 2010 Postat 26 november 2010 Jasså jaha.. 😱 Jag vet inte vad som är smidigast.. Som sagt, om du installerar 64-bit utan att avinstallera 32-bit så bör det ju funka men. Jag har inget bra svar att komma med.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.