Jump to content
Annons

intro till musikens härliga värld


zodiac cinema (oregistrerad)

Recommended Posts

zodiac cinema (oregistrerad)

Japp tjenare music lovers,,,zodiac cinema on the line,,,,

Till att börja med skall jag bara säga att jag beundrar samtliga människor på denna sajt som jag förstår verkligen sliter och kämpar med sin music oavsett stil,,men mitt första inlägg är att hur kommer man igång,,,mitt tips är av personlig erfarenhet,,,skaffa ett bra musik program till datorn ex cubase eller som jag själv använder cakewalk sonar version 4 men jag även nyare versioner,,sedan del 2 skaffa wavelab ett mastering och redigerings program vilket jag själv även har,,funkar utmärkt men problemet med dessa två program som jag har är att det krävs tålamod och en helvetes massa kunskap men skam den som ger sig,,själv äger jag en retro synt roland d50 som är kopplat till en midiman en liten gul söt box där midikablarna fördelas för att sedan kopplas in mot datorn allt detta funkar klockrent men det är tidskrävande och ja man måste ha gott om tid,,det enda jag igentligen saknar är om någon på forumet känner till var man kan ladda ner fri programvara av ljudfonter sf2,,,,,som är av hög klass,,,tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...