Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tja! skulle behöva hjälp med mastring/mixning av röst...

såhär blir de när jag gör de, men jag vet att de går att få ut bättre kvallite av de programmet

o min mikrofon.

(.... har hållt på ett halvår typ)

ett ögonblick jag svär jag ser han falla ner
jag ser han ber orkar inte mer
hans liv de va över skädde på ett ögonblick
för många promille i kroppen när han åkte dit
hela hans familj jag svär dom satt i bilen
att han va full dom visste ingenting man
på motorväg blev påkörd av en lastbil
svär bara en utav dom klara sig ifrån en likbil
de va han, han som körde
familjen dog o jag svär de va hans öde
han hade en son, han va bara 7år gammal
men tänkte inte på nån av dom så likt förbannat

Redigerat av alltarkaos
Annons
Postat

För att slippa s ljuden i rösten kan man ta en dee esser pluggin på rösten detta mjukar upp det lite så det inte låter så vasst ,personligen skulle jag sänkt sången lite men det är en smaksak.

mastering gör man till sist på allt mixat material

Postat

För att slippa s ljuden i rösten kan man ta en dee esser pluggin på rösten detta mjukar upp det lite så det inte låter så vasst ,personligen skulle jag sänkt sången lite men det är en smaksak.

mastering gör man till sist på allt mixat material

skulle du kunna adda mig mail och hjälpa mig lite?

Postat

Väldigt fint piano i början, väl mycket reverb bara.

Det där med röstens ljud, det fixar du själv om du håller på ett tag. En de-esser är som sagt bra för att dämpa essen. Men det går nog att få det bättre med enbart annan mikrofonteknik också. Jag läste förut att nån ibland satte en blyertspenna på micken framför membranet om sångaren hade vass röst. Har du kanske höjt diskanten i mixen? Testa att ställ all sång-eq på noll.

När jag gör sångpålägg vill jag helst ha kompressorn på redan vid inspelningen så jag direkt hör hur slutresultatet blir, andra tycker tvärtom, de vill göra all komprimering osv efteråt, bägge sätten går att testa.

Vad har du för mick, preamp, inspelningsprogram mm?

Jag är inte så mycket för rap ska erkännas, men det här korta provet gillade jag, du har en verkligt fin känsla i ditt sätt att snacka. Jag blev nyfiken att höra mer. Vad hände sen? Att ha en sån snygg melodi att rappa till är nog väldigt smart. Är du envis kan du nog gå hur långt som helst. Lycka till vid micken!

Postat

Väldigt fint piano i början, väl mycket reverb bara.

Det där med röstens ljud, det fixar du själv om du håller på ett tag. En de-esser är som sagt bra för att dämpa essen. Men det går nog att få det bättre med enbart annan mikrofonteknik också. Jag läste förut att nån ibland satte en blyertspenna på micken framför membranet om sångaren hade vass röst. Har du kanske höjt diskanten i mixen? Testa att ställ all sång-eq på noll.

När jag gör sångpålägg vill jag helst ha kompressorn på redan vid inspelningen så jag direkt hör hur slutresultatet blir, andra tycker tvärtom, de vill göra all komprimering osv efteråt, bägge sätten går att testa.

Vad har du för mick, preamp, inspelningsprogram mm?

Jag är inte så mycket för rap ska erkännas, men det här korta provet gillade jag, du har en verkligt fin känsla i ditt sätt att snacka. Jag blev nyfiken att höra mer. Vad hände sen? Att ha en sån snygg melodi att rappa till är nog väldigt smart. Är du envis kan du nog gå hur långt som helst. Lycka till vid micken!

tja, glad att du tyckte om de! jag är inte så vass i redifgeringsprogram...Skulle behöva extrema guider för programmet!

jag har en jjlabs bmc3 och en jjlabs mixer.. så skulle du kunna hjälpa mig via msn eller något?

fattade faktist inte så mycke utav vad du skrev.. eller jag fattar men jag kan inte hitta nått om sång-eq och diskanten.

Postat

Tyvärr läskigt hårt mp3:at 😏

Men jag tycker det har potential. Lite hårda "s" som nån sa, men inte så farligt... Går nog att åtgärda med lite de-esser.

Vad är det för mysko brus som ligger i högerörat? mp3-artefakter på bakgrundsbrus? Även högt glitterbrus (typ 20k) i vänsterörat, men det tror jag är mp3-artefakter.

Blev nyfiken, skulle vilja höra hela låten, med mindre/ingen komprimering.

Postat

Tyvärr läskigt hårt mp3:at 😏

Men jag tycker det har potential. Lite hårda "s" som nån sa, men inte så farligt... Går nog att åtgärda med lite de-esser.

Vad är det för mysko brus som ligger i högerörat? mp3-artefakter på bakgrundsbrus? Även högt glitterbrus (typ 20k) i vänsterörat, men det tror jag är mp3-artefakter.

Blev nyfiken, skulle vilja höra hela låten, med mindre/ingen komprimering.

vetefan varför de brusar... men här har du en annan jag spelade in nyss,

[

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.