Jump to content
Annons

LARS - Avskum


Bra?  

5 röster

  1. 1. Bra?

    • 5. Absolut!
      1
    • 4. Ja!
      0
    • 3. Nja!
      1
    • 4. Nej!
      0
    • 5. Absolut inte!
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Avskum

ARTIST/GRUPP: LARS

GENRE: Progg!?

LÅTLÄNGD: 2:30

KOMPOSITÖR: Lars & Lars

PRODUCENT: Lars & Lars

EV. MEDVERKANDE: Lars & Lars

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2.29 Mb

STATUS: Första mix

LÅTLÄNK: LARS - Avskum

Låt nr 2 från senaste sessionen. Lars-Rico skrev texten när han var ung och arg... Låter väl rent musikaliskt inte särskilt mycket som vi brukar låta. Vad tycker ni!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svårt att sätta något annat än absolut på en låt som heter avskum.

Visst det finns väl frågetecken kring produktionen. Pianot blir lite enformigt, trumkompet mesigt ocxh sången lite gapig..... men det är ändå underbart. Skulle forfarande vilja höra en tung remix. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon!

Tankarna för en iväg lite bara....föreställ er en mässa med bara män!

Vad skulle hända?

Jo, Sveriges alla lesbiska kommunister skulle stå på utsidan och protestera mot detta kvinnoförakt! Medan vi män knapp reagerar på att "Kvinnor KAN" (som gick i konkurs f.ö) har events..... *s*

Samma vibb får jag här - vad hade hänt om texten handlat om muslimer? Hade låten plockats bort från sidan och du blivit utsparkad, eller är det ok - för att du sparkar på dig själv? (då jag förutsätter att du är vit)

Det var djupa tankar - men jag gillar låten. Förutom det ovannämnda vibbar jag får så känns det lite 80-tal, Göteborg, Attentat - pilsner, punk och poesi!

Skitbra!

O R R I S

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bli att kommentera texten..

Men jag gillar låten! Fastnar på något sätt med en gång. Men det känns som om den går att jobba vidare på helt klart.

Detta är bara mina tankar, men iaf.

Jag hade lagt till en kompgitarr, förmodligen ganska enkelt med rockackord och lite dist. Hade även lagt till ett "solo" parti. Behöver inte heller vara så avancerat, men bara instrument och någon melodi på antingen piano eller gitarr. Annan melodi en den som går normalt, och lite ljusare, eventuellt gitarr med en lugn melodi ihop med pianoslingan. Kanske också lite stråkar eller en orgel i bakgrunden?

Jag hade gärna sett att låten ökar lite i intensitet, för att sedan lugna ner sig också. Lite tyngre komp, virvel i trummorna typ.

Men det är mina tankar.... Ska givetvis vara så att det passar dig =) Men gillar som sagt låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Egghuvud: Tack för den rösten! 😄 Jag skulle oxå vilja höra en tung remix men misstänker att jag själv inte skulle lyckas särskilt bra om jag skulle försöka mig på det...

Orris: Trevligt att du gillade det! 😉

Jonte: Får se om vi orkar pula nåt mer med låten... Jag skulle nog också önska mig lite mer av produktionen men när det gäller trummor och distgitarrer så tror jag inte så mycket om mig själv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...