Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag blir inte klok på detta fenomen...

Vissa (dom flesta tycker jag) pluginsarna man laddar via "sendFX" låter helt befängt när man aktiverar dom på önskad kanal. Detta händer aldrig när man kör dom direkt som "insert". Har trott att det beror på att man kanske laddat en monoplug på ett stereospår. Fast det spelar ingen roll har jag kommit på nu. Varför blir det så här? (Datorn blir alldeles för belastad genom att bara köra inserts juh!)

Vore tacksam om nån ville reda ut detta för mej 😆

Annons
Postat (redigerat)

Kan du definiera befängt? :rolleyes:

Testat att ändra hur mycket den skickar till din effekt-bus, och hur mycket wet/dry du har på effekterna? Om det är en en send-effekt så skall du ju ha 100 % wet fast, det visste du antagligen redan.

Redigerat av cm0s
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat

det finns nån slags allmänn regel att lägga kompressorer och eq på insert och reverb etc på send för att s a s blöta ner kanalen... men det är ju en smaksak

rock on.......

Postat

Som cm0s säger kanske du har lite av den torra signalen kvar i din sendeffekt..och då låter det befängt..

Många effekter ställer sig på 50/50 när man öppnar dem.. kolla upp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.