Jump to content
Annons

Vi har precis gått vidare i Bandit Unsigned 2010


Takemetothetop

Recommended Posts

Lyssna gärna på låten som gått vidare, och rösta på oss om ni gillar det!🙂

(Revolution Riot - Starting to roll)

Edit: Vi gick vidare ett steg till, nu är det regionsfinal! Det är alltså bara fyra band kvar i hela

Sverige att rösta på innan slutfinalen på Nalen i December:

Bandit unsigned röstning

Stöd oss gärna på Facebook:

Rösta på Riot

Redigerat av Takemetothetop
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"

# Bandit har rätt att, utan kostnad, använda musiken i radion, vid externa evenemang och på kommande samlingsskivor."

Vilket jippo, deltagarna i tävlingen gör all PR och resultatet är en inspelning utan rättigheter till sin egen musik.

EDIT: Sorry för OT, mannen. Hoppas ni vinner om det är det ni vill.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

"

# Bandit har rätt att, utan kostnad, använda musiken i radion, vid externa evenemang och på kommande samlingsskivor."

Vilket jippo, deltagarna i tävlingen gör all PR och resultatet är en inspelning utan rättigheter till sin egen musik.

EDIT: Sorry för OT, mannen. Hoppas ni vinner om det är det ni vill.

Tja vi går ju inte med på vad som helst, har tackat nej till många saker tidigare. Man får väl

överväga om det är värt eller inte i "PR-syfte", om man nu skulle vinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja vi går ju inte med på vad som helst, har tackat nej till många saker tidigare. Man får väl

överväga om det är värt eller inte i "PR-syfte", om man nu skulle vinna.

Som jag förstår det har ni redan överlåtit rättigheterna till låten ni använder i tävlingen?

Kanske lite roligt att de kallar sig Banditer 🙂

Du får ursäkta om det låter som surmulenhet - men jag blir alltid tveksam över någons baktanke när det är någon som "erbjuder en möjlighet!!!!111" vars resultat innebär vinster för företaget. Tycker det spelar på folks drömmar, till profit för någon annan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen expert, men har svårt att se att vi överlåtit några rättigheter bara

genom att medverka?🙂 Visst kanske det är lite "fult" av dom när det gäller

vinnaren, samtidigt gäller det väl endast inkomster när det gäller Bandit

(man får se det som gratis PR) och inte försäljning av en eventuell singel eller

andra medier?

Men vi får som sagt se om det ens blir aktuellt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ingen expert, men har svårt att se att vi överlåtit några rättigheter bara

genom att medverka?🙂 Visst kanske det är lite "fult" av dom när det gäller

vinnaren, samtidigt gäller det väl endast inkomster när det gäller Bandit

(man får se det som gratis PR) och inte försäljning av en eventuell singel eller

andra medier?

Jag tycker det vore lämpligare att du tog reda på det innan ni ställde upp än att fråga oss i efterhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Nä orkar föressten inte diskutera tveksamheterna, känner till alla regler, och vi är ej oroliga

och vi vet exakt vad som gäller i tävlingen. Bandit äger inga rättigheter alls i nuläget.

Nu hoppas vi mest att vi går vidare ett steg till:)

Redigerat av Takemetothetop
Link to comment
Dela på andra sajter

oakleaf (oregistrerad)

Spannande grejer, maste vara as kul for er. Lycka till vidare i tavlingen!

Ibland maste man offra lite for att komma vidare, men jag ar nog ganska saker pa att Bandit inte kommer "sno" eran lat om ni vinner. Mycket mojligt att dom ager rattigheterna till en eventuell samlingsskiva, men troligtvis inte eran lat i sig.

Skulle vilja uttrycka mig sa har: Ni har allt att vinna pa att vinna. 🙂

Roligt roligt nar det gar bra for folk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar! Kan väl gå lite hur som helst nu.

Det finns väl alltid för och nackdelar med allt, men vill nog påstå att fördelarna

väger över om man ser till hela vinsten. Som jag fattar det är inte dealen med Bandit samma

sak som den med Warner. (hur det kontraktet ser ut vet man ju inte i nuläget.)

Här är iallafall allt vinnaren får för den som undrar:

"Bandet får kliva in i studion och spela in sin vinnarlåt med professionell hjälp och vinner ett

artistkontrakt med ett av världens största skivbolag, Warner Music! Dessutom erhåller det vinnande

bandet mikrofoner från Sennheiser samt ett stagekit (backdrop + sidedrops) från Bandshop.se och får

givetvis massivt stöd av Bandit Rock. Den vinnande låten ges ut som en singel av Warner Music och

artisten erbjuds även ett artistkontrakt av Warner Music. Den vinnande låten/artisten/bandet ingår

avtal för låten med Warner Music som marknadsför och säljer den."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad står det i kontraktet då?

Du kan få ett skivkontrakt av mig också .. Det betyder inte per se att det är något bra.

Haha, chilla nu...killarna har kul med musiken, vad är det som säger att dom är så stenkåt på kontrakt, lite av din fixering, dom verkar tat coolare än en fisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, chilla nu...killarna har kul med musiken, vad är det som säger att dom är så stenkåt på kontrakt, lite av din fixering, dom verkar tat coolare än en fisk.

Njae. Min väderkvarn handlar snarare om att vara kritiskt inställd till alla med ekonomiskt vinstintresse. Tycker sällan det tar fram det bästa hos människor och ville bara höja ett bekymrat ögonbryn i den riktningen.

All glädje och uppriktig lycka från botten av mitt hjärta till musiken, såklart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till...och Take me to the top är från Mötley, heh!?

Kör hårt!

Japp givetvis:) Och du har helt rätt, vi gick vidare kom som en total överaskning, vi anmälde oss bara och tänkte inte så mycket på det föränns vi plötsligt gått vidare. Visst blir det viss "hets" när det är en tävling som inte jag heller gillar och det finns många saker med de stora bolagen man kan vara kritisk till.

Men är övertygad om att majoriteten hade försökt gå så långt som möjligt när de väl varit där... Det finns dock inte en chans att vi skriver på några kontrakt utan att noga har gått igenom det, men varför utgå ifrån hur dåligt det är innan vi faktiskt vet... Vilket vi vet när vi har vunnit skiten:) Edit: Man kan ju vända på det; att bry sig så mycket i hur rättvist pengarna är fördelade innan man ens är där, känns lite som "pengakåthet"...Det ekonomiska är lite skitsamma för oss när det bara gäller för en singel, om vi tror att det gynnar bandet annars.

Jaja nog om det, konstig tråd det blev. Bara 13 timmar kvar!

Redigerat av Takemetothetop
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, vi gick vidare!🙂 Den som vill supporta oss får gärna göra det genom en röst.

"Tio band har blivit fyra i Region Mitt. Rösta på dessa fyra band från 12 november kl. 09.40 till fredag 19 november kl. 09.00. Därefter koras vinnaren. OBS! Rösträknaren har nollställts. FINALEN i Bandit Unsigned är onsdag 8 december på Nalen i Stockholm. De fyra regionfinalisterna gör upp om slutsegern. Kvällen toppas med två tunga band till på scen. Mer info på fredag!

http://www.bandit.se/unsigned/

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...