Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Lutar stenhÄrt Ät Binero som webbhotell för min del, nu i mÄnadsskiftet.

Men det Àr en grej jag undrar över som handlar om e-post dÀr.

Utdrag ur Bineros instruktion:

"Skriv i ditt namn i fÀltet "Ditt namn" och hela din epostadress i fÀltet "E-postadress"

VÀlj om du vill anvÀnda "POP" eller "IMAP" och fyll sedan i rutan "Server för inkommande e-post" med servernamnet för din inkommande e-post, oftast Àr detta pop3.mindoman.se dÀr du byter ut mindoman.se mot din egen domÀn. Fyll i rutan "Server för utgÄende e-post (SMTP)" med servernamnet för din utgÄende epost, oftast Àr detta smtp.mindoman.se dÀr du byte ut mindoman.se mot din egen domÀn. Det kan Àven vara din internetoperatörs utgÄende server.Nu skriver du hela din epostadress i rutan "AnvÀndarnamn"

och lösenordet du valt skriver du in i fÀltet "Lösenord"

Kontrollera att "Kom ihÄg lösenordet" Àr ibockat. Klicka nu pÄ "Fler instÀllningar"

Ens Internetoperatörs utgÄende server? Hur fÄr man fram den? Jag frÄgade för nÄgot Är sedan min Internetoperatör 3 om detta, men tvÄ olika personer oberoende av varandra svarade att de inte hade en aning om det och undrade varför jag skulle vilja veta det. Det var i samband med installation av ett Office-paket, vill jag minnas. SÄ det slutade med att jag har Outlook pÄ datorn med inte installerat/konfigurerat.

NÀr inte ens Internetoperatören sjÀlv vet...

😏

Annons
Postat
Ens Internetoperatörs utgÄende server? Hur fÄr man fram den? Jag frÄgade för nÄgot Är sedan min Internetoperatör 3 om detta, men tvÄ olika personer oberoende av varandra svarade att de inte hade en aning om det

smtp.tre.se

Men kör pÄ din "egen" smtp-server för utgÄende mail annars. Grattis till Binero-valet annars... Jag kör det sjÀlv bÄde privat och jobbet. Funkar utmÀrkt.

Postat

UtgĂ„ende mail brukar man vara tvungen att anvĂ€nda sin ISP's mailserver och inte den egna domĂ€nen eller webhotellet. Jag har firmasiten hos Binero numera och det funkar kalasbra sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt. 🙂

I Outlook-instĂ€llningarna för epost-kontot, sĂ„ har du din egen domĂ€n för inkommande, som i mitt fall pop3.holmerup.biz - men utgĂ„ende Ă€r det min ISP, sĂ„ dĂ€r Ă€r det smtp.glocalnet.net eftersom jag har Glocalnet. Sedan mĂ„ste du sĂ€tta in ditt konto och lösen hos din ISP, pĂ„ "Fler instĂ€llningar". Under fliken "UtgĂ„ende server" Ă€ndrar du till din inloggning pĂ„ mailen hos din ISP - och alltsĂ„ inte din egen domĂ€n dĂ€r. SPA behöver troligen inte bockas för, utan det Ă€r bara ISP-mailadressen och ditt lösenord dĂ€r som ska skrivas in. Glöm inte bocka för "Kom ihĂ„g lösenordet"... 😉

Postat

Ska kolla pÄ't tids nog...

rÀtt snart faktiskt.

Var inne och kollade om Binero hade nÄgon

enkel nybörjarpryl för webbsidesbygge,

men hittade inte det under Guider och

Kontrollpanelen dÀr. Men de har det,

eller hur?! Kunde börja med den varianten

tÀnkte jag, Àven om mallar kan vara

urtrista, sÄ att det kommer igÄng iaf.

â˜ș

Postat

Glöm inte bocka för "Kom ihĂ„g lösenordet"... 😉

Jag har aldrig nÄgonsin pÄ en enda dator bockat för Kom ihÄg lösenordet,

pÄ en enda mail, forum or whatever. IstÀllet har jag bl.a. A4 med allt.

đŸ„°

Postat

Jag har aldrig nÄgonsin pÄ en enda dator bockat för Kom ihÄg lösenordet,

pÄ en enda mail, forum or whatever. IstÀllet har jag bl.a. A4 med allt.

đŸ„°

đŸ˜± Shit! DĂ„ hade jag aldrig fĂ„tt nĂ„got gjort. Jag har en lista pĂ„ omkring 150 lösenord pĂ„ en massa olika stĂ€llen, mailkonton och annat - sĂ„ jag hade fĂ„tt leta efter lösenord hela tiden istĂ€llet för att skriva i forum eller göra musik... 😉

Postat (redigerat)

đŸ˜± Shit! DĂ„ hade jag aldrig fĂ„tt nĂ„got gjort. Jag har en lista pĂ„ omkring 150 lösenord pĂ„ en massa olika stĂ€llen, mailkonton och annat - sĂ„ jag hade fĂ„tt leta efter lösenord hela tiden istĂ€llet för att skriva i forum eller göra musik... 😉

UngefÀr samma nivÄ hÀr, men inte ett enda av dem Àr likadant.

Trots detta kommer jag ihÄg de flesta. SÄ det Àr sÀllan jag

anvÀnder papprena.

Men hur var det nu? Var hittar jag Bineros webbyggarhjÀlp?

Redigerat av debatt
BurninSven (oregistrerad)
Postat

Hur gör man om man vill köra en egen server (typ Linux) mot nÀtet och man vill kunna erbjuda X antal tusen anvÀndare att hÀnga pÄ utan strypning. Pratar man med den hÀr typen av leverantörer dÄ eller rÀcker det med en fiberuppkoppling, ett eget basic konto och vÀrsta server hÄrdvaran?

Postat

UngefÀr samma nivÄ hÀr, men inte ett enda av dem Àr likadant.

Trots detta kommer jag ihÄg de flesta. SÄ det Àr sÀllan jag

anvÀnder papprena.

NĂ€r du har loggat in i Bineros kontrollpanel, sĂ„ finns det under Verktyg/SiteBuilder. 🙂

Postat

NĂ€r du har loggat in i Bineros kontrollpanel, sĂ„ finns det under Verktyg/SiteBuilder. 🙂

Ok, jag har ju inte Binero Ànnu, sÄ dÄ kan jag inte logga in just nu.

Men jag gick in under Kunskapsbanken, Kontrollpanelen och kollade lite

pÄ lÀgga till domÀner och sÄnt. Det fanns smÄ filmer om det.

Dock ingen visning av hur de dÀr mallarna kan se ut i SiteBuilder.

Jag kan vÀl söka pÄ SiteBuilder i google, antar jag, om jag vill

se hur det kan se ut innan.

Postat

Minns att nÄt annat webbhotell hade ett annat enkelt program dÀr man ocksÄ utgick ifrÄn mallar, men dÀr fanns det Àven en mall som var helt blank, tom vit, och dÄ la man in en egen bakgrundsbild eller en tecknad bild dÀr som utgÄngspunkt allra först. Det verkar man inte kunna i Sitebuilder hos Binero. Av de ungefÀr 500 mallar som fanns dÀr var det 1 möjligen 2 jag skulle kunna ha som en nödlösning i början.

Har kollat pÄ dem nu i drygt 2 timmar.

*gÀsp*

Postat

En bra grej om man undrar nÄgot om ett specifikt företag Àr att stÀlla frÄgan till dem direkt.

Oj det dÀr har jag visst skrivit förut i dina trÄdar. Hoppsan!

Postat

Kika i Bineros blogg, och blÀddra bakÄt i tiden för att hitta grunderna i att sÀtta upp Wordpress. DÄ blir textinnehÄll och sidans utseemde/layout Ätskilt, sÄ du kan byta tema/utseendet utan att pÄverka texten pÄ din sida.

Postat

En bra grej om man undrar nÄgot om ett specifikt företag Àr att stÀlla frÄgan till dem direkt.

Oj det dÀr har jag visst skrivit förut i dina trÄdar. Hoppsan!

Ja, konstigt nog.

Hej!

Lutar stenhÄrt Ät Binero som webbhotell för min del, nu i mÄnadsskiftet.

Men det Àr en grej jag undrar över som handlar om e-post dÀr.

Utdrag ur Bineros instruktion:

---din internetoperatörs utgÄende server.

Ens Internetoperatörs utgĂ„ende server? Hur fĂ„r man fram den? Jag frĂ„gade för nĂ„got Ă„r sedan min Internetoperatör 3 om detta, men tvĂ„ olika personer oberoende av varandra svarade att de inte hade en aning om det och undrade varför jag skulle vilja veta det. NĂ€r inte ens Internetoperatören sjĂ€lv vet... 😏

Just det. Hur fÄr jag fram den om 3 inte sjÀlva har en aning?

smtp.tre.se

Men kör pÄ din "egen" smtp-server för utgÄende mail annars. Grattis till Binero-valet annars... Jag kör det sjÀlv bÄde privat och jobbet. Funkar utmÀrkt.

Tack!

Tack!

🙂

Postat

<LI class=first>Studio forum> StudiohÄrdvara<LI>> Datorer/tillbehör<LI>> Hamnat rÀtt med ditt inlÀgg tycker du?

Inte 100% rĂ€tt, men mest rĂ€tt iaf. Tyckte inte den platsade bland "Övriga inspelningsprogram"

eller "AllmÀnt om musik".

"Om datorer, lagringsmedia, firewirekort, operativsystem med mera." Det var det

fetlagda i instruktionen jag tog fasta pÄ.

Hade du lagt den under "Samarbeten" kanske?

đŸ„°

Postat (redigerat)
Hade du lagt den under "Samarbeten" kanske?

đŸ„°

under helt jÀvla OFF TOPIC kanske?

Redigerat av Demonproducenten
BurninSven (oregistrerad)
Postat
😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.