Jump to content
Annons

Livvviiing

Recommended Posts

Undrar om det finns någon kunnig person som skulle vilja förklara för mig hur logic pro 8 fungerar.

Har sen 5 månader tillbaks köpt en Imac och har även ett externt ljudkort ( EMU-0202 USB) som jag har tänkt och använda.

skulle vilja lära mig grunderna mm.. men framför allt hur jag skall gå tillväga för att spela i spår osv?

Att leta efter info på rätt info på nätet känns väldigt hopplöst efter ett par timmar utan resultat 🙂

Ha de gött!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Börja med att läsa denna :

Logic Pro User Manual

Sedan finns det massor av tutorials på youtube så det e bara att börja titta på dom.

Vill du finns det Dvd att köpa hos :

Macpro VIdeo

Sedan har dom flesta frågor ställts här i logic avdelningen så det e bara att börja plöja igenom trådarna.

En annan bra site att kolla in är :

Logicpro.se

men framför allt hur jag skall gå tillväga för att spela i spår osv?

Enkelt förklaring :

Väljer kanal

Väljer input på ljudkortet ( Oftast 1 eller 2 )

Klickar på rec knappen

Börjar spela in.

Grundläggande förklaring :

Record-Enabling Tracks

Att leta efter info på rätt info på nätet känns väldigt hopplöst efter ett par timmar utan resultat

Det följde med ett " Snabb häfte " med förklaring över dom mest grundläggande funktionerna när du köpte Logic.

Kan vara en bra ide att starta med att läsa den.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Att leta efter info på rätt info på nätet känns väldigt hopplöst efter ett par timmar utan resultat 🙂

Öuhm asså hehe.. gå hit -> www.youtube.com

Skriv "logic tutorials" eller dylikt i sökfältet.

Du kommer hitta så mycket så du blir sysselsatt i flera dagar.

..och det tar 3 sekunder att göra den sökningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öuhm asså hehe.. gå hit -> www.youtube.com

Skriv "logic tutorials" eller dylikt i sökfältet.

Du kommer hitta så mycket så du blir sysselsatt i flera dagar

..och det tar 3 sekunder att göra den sökningen.

Men , det e ju så svårt. tänk om man inte hittar det man vill , Och inte ORKAR läsa manualen eller experimentera.

Hur ska man göra då ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man lär sig genom att experimentera. Det finns ingen "Gör-så-här-så-blir-det-bra" instruktion!

Köp programmet och börja använda det! Det är så otroligt logiskt (hehe) att det är svårt att inte fatta.

Lycka till!

[edit]

Om det är något särskilt du fastnar med är det bättre att beskriva vad det är du inte fattar. Så kommr du förmodligen få svar som passar dina frågor bättre =)

Redigerat av Polder
Link to comment
Dela på andra sajter

Men , det e ju så svårt. tänk om man inte hittar det man vill , Och inte ORKAR läsa manualen eller experimentera.

Hur ska man göra då ?

Då är det absolut smidigast att hyra in sig i en studio som har logic och låter nån annan sköta inspelningen... inte billigt, men enkelt... om man nu känner att orken att lära sig saker känns oöverstiglig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det absolut smidigast att hyra in sig i en studio som har logic och låter nån annan sköta inspelningen... inte billigt, men enkelt... om man nu känner att orken att lära sig saker känns oöverstiglig...

=) +1

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Undrar om det finns någon kunnig person som skulle vilja förklara för mig hur logic pro 8 fungerar.

Har sen 5 månader tillbaks köpt en Imac och har även ett externt ljudkort ( EMU-0202 USB) som jag har tänkt och använda.

skulle vilja lära mig grunderna mm.. men framför allt hur jag skall gå tillväga för att spela i spår osv?

Att leta efter info på rätt info på nätet känns väldigt hopplöst efter ett par timmar utan resultat 🙂

Ha de gött!

Själv öppnade jag en av tegelstenarna till manual en gång, sen åkte allt ner i källaren. Har inte tålamod för sånt!

YouTube är nerlusad med tutorials om precis allting, inklusive Logic.

Annars kan du göra som jag, köp en för ca 350 spänn: (laddas ned i datorn)

http://www.macprovideo.com/tutorials/

Behövs uppfriskning när man stöter på problem i Logic, så letar man upp problemavsnittet och ser det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...