Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare.

Jag är lite nyfiken på hur en riktigt bra saxplugg (vst) skulle låta i en mix.

Någon som har nån bra, som verkligen låter naturlig, då menar jag inte sån ren och skär dynga som tex SAXLAB som är i stort sett oanvändbar enligt mig.

Spelar ingen roll om den kostar en slant, eller kanske tom finns gratispluggar, alla tips är välkomna 🙂

Tack på förhand

Marcus Persson

Annons
Postat

Ta en titt på Vir2's Mojo. Inte bara sax, utan de flesta instrument som förekommer i en blåssektion. Jag tycker det är grymt bra - och dessutom enkelt att använda tack vare ett gäng keyswitchar. 🙂

Det kostar mycket, men är inte dyrt... 😉

pme (oregistrerad)
Postat

Tack så mycket för fint svar!!! ska kolla upp den där mojo som verkar grym! 😄

Visst låter den grym. Men jag blir skeptisk när jag läser om den. 600 riffs och långa articulation listor. Men inget om

spelbarhet och windkontrollers. Men det är nog beroende på vad man är ute efter vilken som är bäst. Jag tror det är enormt

mycket jobb som krävs för att nå resultat i klass med deras demos. MrSAX demot kör live på keyboard solo.

Postat

Visst låter den grym. Men jag blir skeptisk när jag läser om den. 600 riffs och långa articulation listor. Men inget om

spelbarhet och windkontrollers. Men det är nog beroende på vad man är ute efter vilken som är bäst. Jag tror det är enormt

mycket jobb som krävs för att nå resultat i klass med deras demos. MrSAX demot kör live på keyboard solo.

Jag använder Mojo själv och den är förvånansvärt lätt att spela med även live, tack vare keyswitchar för en hel bunke variationer. Det finns en massa färdiga riff som följer med, men dem har jag inte ens testat ännu, utan jag kör enbart med de enskilda instrumenten.

Alla parametrar kan kontrolleras med midi cc - så om man har en windcontroller, så kan man ställa valfria parametrar som kan kontrolleras av den. Det är nog svårt att hitta ett mer flexibelt brass-VSTi.

De har också släppt ett elgitarr-VSTi (Electri6ity), som är grymt bra och bygger på samma koncept, med maximal flexibilitet och lättåtkomlig och smart genomtänkt spelbarhet. Jag har inte kört med gitarrpluggen så mycket som med Mojo ännu, men så här långt känns det som om de är på helt rätt spår där också. 🙂

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.