Jump to content
Annons

Köpa delar av inearsystem?


aniah

Recommended Posts

Letar inear system men är just bara på jakt på själva huvudenheten, dvs micken o hörlurar. Hittar dock inget. Nog måste man också kunna köpa delar av systemet? Brukar myggan o hörlurarna vara separata enheter eller hänger de ihop? Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Letar inear system men är just bara på jakt på själva huvudenheten, dvs micken o hörlurar. Hittar dock inget. Nog måste man också kunna köpa delar av systemet? Brukar myggan o hörlurarna vara separata enheter eller hänger de ihop? Tacksam för svar.

Mikrofon har ju inget med In-ear att göra utan ett inearsystem är ju den sändare och mottagare plus lurar som du har som medhörning.

Link to comment
Dela på andra sajter

ah ok tack.. jag var visst inte så insatt.. 😊

Men om man då vill ha en mygga (sån här mick på kinden) som mick då? Är det alltså en separat grej? Så man har en sladd från myggan till sändaren och även en sladd från hörlurarna till sändaren? Två sladdar alltså..?

Link to comment
Dela på andra sajter

ah ok tack.. jag var visst inte så insatt.. 😊

Men om man då vill ha en mygga (sån här mick på kinden) som mick då? Är det alltså en separat grej? Så man har en sladd från myggan till sändaren och även en sladd från hörlurarna till sändaren? Två sladdar alltså..?

Exakt det är två olika system så då får du ha en sändare och en mottagare på dig. Jag råder dig att hålla dig ifrån de billigaste myggorna då de låter otroligt dåligt (vilket egentligen alla myggor mer eller mindre gör om man ställer dom i jämförelse med en vanlig mikrofon av god klass).

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj det visste jag inte. Hoppas de inte är tunga då 🙂

Men kan man köpa dessa separat då? Vad ligger det på ungefär i pris? Tack för massa bra svar!

PS. menar alltså myggan respektive hörlurarna

Redigerat av aniah
Link to comment
Dela på andra sajter

Oj det visste jag inte. Hoppas de inte är tunga då 🙂

Men kan man köpa dessa separat då? Vad ligger det på ungefär i pris? Tack för massa bra svar!

PS. menar alltså myggan respektive hörlurarna

Javisst går det att köpa mygga och lurar separat så länge du har resten. Angående myggorna så finns det lite olika standards vad gäller koppling till sändaren men de flesta har flera olika alternativ.

Mina favoriter är Countryman men då får du räkna med 4500:- och uppåt men då låter det bra! Har ingen jättekoll på budgetprylarna men du kan säkert komma undan för runt 1500:- och få okej kvalité.

När det gäller inearlurar som inte är formgjutna är det väldigt viktigt att hitta ett par som passar din hörselgång vilket är otroligt viktigt för det är ju inge vidare kul att ha lurar som ramlar ur sakta men säkert (har erfarenhet av det själv). Det bästa är ju att formgjutna egna lurar då det överlägset bäst både ergonomisk och ljudmässigt. Ett tips där är Starkey's egna lurar som håller samma höga kvalité som Ultimate Ears men kostar halva priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...