Jump to content
Annons

Första musikvideon är ute


lavrell

Recommended Posts

Tjenare alla studiomänniskor.

Jag vet att jag inte varit aktiv här på länge vilket beror på att jag trappat ner på studiojobben. Men nog om det.

Jag vet inte om några av er kommer ihåg men ni hjälpte mig att få gig i Norsk TV förra året tillsammans med min co-writer Rikke Lie.

Nu har hon fått stort skivkontrakt med Universal och har släppt sin första singel och musikvideon till den. Plattan är inspelad i Atlantis här i Stockholm och är producerad av Peter Nordahl. Jag har varit med och skrivit musiken till 4 av spåren på den kommande plattan som är en akustisk popplatta med orkestral feeling. Stråk är spelat av Göteborgs symfoniorkester.

Länk till ursprungliga tråden

1eb15583672af87dafb98c58bc1d0476.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

skönt att slippa svengelskan

kanske lite väl småflicksröst men schysst sound å låt, kunde kickat lite mer i refräng men snyggt som sagt

fick du ta steget tillbaka eller var det tanken hela tiden?

i vilket fall, grattis till framgång, hoppas det växer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt att slippa svengelskan

kanske lite väl småflicksröst men schysst sound å låt, kunde kickat lite mer i refräng men snyggt som sagt

fick du ta steget tillbaka eller var det tanken hela tiden?

i vilket fall, grattis till framgång, hoppas det växer 🙂

Ja tanken va ju att vi skrev musik till henne som artist så det är precis så som jag vill ha det 🙂

Jag kommer vara med henne och spela på kommande turné och promotiongrejer så jag får båda delarna av kakan så att säga.

Det finns en ganska överhängande risk att det blir stort men vi får se. Lansering i Sverige sker även det inom kort och sen ut i Europa om det går enligt planerna 🙂

Kul att ni diggar!

Link to comment
Dela på andra sajter

så det är precis så som jag vill ha det 🙂

Bra video o prod. Fick du chansen att vara med på inspelningen (vilket jag vet att du skulle fixa med bravur)

eller är det Universal som bestämmer allt? Lite nyfiken på hur det går till i "den stora världen".

Berätta gärna lite mer.

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra video o prod. Fick du chansen att vara med på inspelningen (vilket jag vet att du skulle fixa med bravur)

eller är det Universal som bestämmer allt? Lite nyfiken på hur det går till i "den stora världen".

Berätta gärna lite mer.

robc

Jag spelar gitarr på två spår på skivan. Från början var det tänkt att jag inte skulle spela alls.

Det va självklart en besvikelse först men när man börjar tänka efter så är det ju ganska naturligt.

Peter har ju sina musiker som han använt i flera år som han känner utan och innan vilket gör att de förstår hans musikaliska språk när han ska förklara hur han vill att det ska låta.

Kan ju vara lite riskabelt att ta in ett okänt kort som jag då var men han valde ändå att ta in mig på två låtar där den akustiska gitarren är det främsta instrumentet tillsammans med stråk.

Detta känns ju speciellt kul eftersom mitt spel är i fokus.

Men det är inte Universal som bestämmer musiker utan det är producenten som är avlönad som frilans av Universal.

Skivan är helt grym. Ni som gillar snygga stråkarr och levande musik med massor av feeling kommer älska den!

Inte ett endaste klick användes på hela skivan utan allt är musikernas känsla rakt igenom vilket är sjukt ovanligt i dagens musikvärld på den här nivån.

Kul att du gillade låten och videon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tanken va ju att vi skrev musik till henne som artist så det är precis så som jag vill ha det 🙂

Jag kommer vara med henne och spela på kommande turné och promotiongrejer så jag får båda delarna av kakan så att säga.

Det finns en ganska överhängande risk att det blir stort men vi får se. Lansering i Sverige sker även det inom kort och sen ut i Europa om det går enligt planerna 🙂

Kul att ni diggar!

lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spelar gitarr på två spår på skivan. Från början var det tänkt att jag inte skulle spela alls.

Så nu tillhör du "ett knippe av sveriges tyngsta musiker" som man kan läsa om på

www.rikkelie.com. Kul.

När är full cd:n tänkt att släppas?

Skriv gärna en rad här om du syns i tv-soffan nånstans !

robc

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt! Riktigt roligt. Se nu till att skivbolaget skickar oss ett promo-exemplar, det här kan ju vara intressant att skriva om.

Det ska jag absolut kolla upp inför den svenska releasen som jag inte riktigt vet datumet för ännu!

En intervju med Peter Nordahl bör annars vara ett ämne för tidningen. Sjukt kompetent och har det där gamla sköna tänket med att fånga en känsla hos musiker/artister istället för att ta om tagningar tills det sitter "perfekt".

Kul att du gillar Björn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu tillhör du "ett knippe av sveriges tyngsta musiker" som man kan läsa om på

www.rikkelie.com. Kul.

När är full cd:n tänkt att släppas?

Skriv gärna en rad här om du syns i tv-soffan nånstans !

robc

Haha, ja det hade ju varit kul om man vore det 😛

Det finns inget datum för fullängdaren än utan det ska först släppas en till singel och allt är ju beroende av hur bra det går för den men senare i höst är det enda jag hört.

Och detta gäller ju Norge, den svenska planeringen har jag ingen aning om tyvärr.

Ja jag kommer nog synas i TV i samband med Rikke ett par gånger under hösten så jag informerar om det när jag vet mer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

På iTunes hittar jag en platta med Rikke Lie men inte med Lost without you. Det kanske är ett äldre album? Bra att den ska vara med i alla fall ;-)

Det är fel Rikke Lie 😄

Det är en dansk tjej som inte alls gör liknande musik. Lite dumt dock att det finns två men den andra är ju inte alls känd utan mer independent.

Får hoppas att det inte blandas ihop för mycket där på iTunes 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...