Jump to content
Annons

Bästa AKG-studiohörluren upp till 2500?


bonsoirjohnjohn

Recommended Posts

Hm, vad gör du för musik?.

Jag producerar och skriver allt från kommersiell pop/rock/rnb, dance/house till produktionsmusik. Det mesta med andra ord. K601 är väldigt sköna att jobba med, trots att dom är basfattig. Men problemet är just det. Även om du jobbat med dom i ett år är det väldigt svårt att få till mixen i enbart dom. Du kommer i efterhand uppleva dina mixar som en aning luddiga och med för mycket bas. Detta p.g.a att lurarna i sig är så klara, vilket ger dig en uppfattning av att du skapat en transparent mix.

Många gillar Genelec, men lika många gillar dom inte. Problemet som vissa uppfattar med Genelec är att dom komprimerar ljudet en aning och tröttar ut öronen ganska snabbt. Men det är ju en smaksak som allt annat.

Men det är en svår fråga. AKG K601 är riktigt bra lurar, men köp även ett par andra lurar att varva med.

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

Lånar tråden lite...

Vill ha nya lurar. Har nu ett par Supreme CD-90 och de börjar redan glappa efter 6 mån. Tänker mig ca 1500 kr.

Jag behöver ett par för både mixning och sånginspelning. Mixar bara i hörlurar, har ej monitorer.

Är det halvöppna typ AKG K240 som gäller då eller ska man köra helöppna och skita i att det läcker vid sånginspelning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lånar tråden lite...

Vill ha nya lurar. Har nu ett par Supreme CD-90 och de börjar redan glappa efter 6 mån. Tänker mig ca 1500 kr.

Jag behöver ett par för både mixning och sånginspelning. Mixar bara i hörlurar, har ej monitorer.

Är det halvöppna typ AKG K240 som gäller då eller ska man köra helöppna och skita i att det läcker vid sånginspelning?

Nja, om lurarna läcker får du nog spader när du lyssnar sen. Halvöppna? Det låter som läck det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 W (oregistrerad)

Snacka om att man blir deppad eftersom det inte finns en enda av församlingen som har och vill ha AKG 272 som jag har. Kan det bero på att Dom inte har tillräckligt headroom eller vad?

Fast jag ser det som rätt kul.

Redigerat av Gizmozis
Tog bort onödig kommentar om annan medlem.
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Ryan (oregistrerad)

Jag har ett par K701:or. Ibland när jag inte orkar, pluggar jag bara in dem direkt i min macbook, och det funkar utan problem. Men det är definitivt en lur som behöver köras in för att verkligen skina, tänk på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...