Jump to content
Annons

Svenskt rock/hårdrock-band sökes!


Falconshield

Recommended Posts

Hej alla.

Jag heter Josef Falkensköld, och jag har en låt som ska skickas in till SVT och Melodifestivalen inom en månad. Saken är att jag helst skulle se en färdig och gärna etablerad artist på denna, eftersom jag skulle föredra att inte uppträda för egen del.

Låten är en rock/hårdrocks-dänga för en manlig röst, lite alt-rock, mörk vers och klassisk hårdrock-upptempo-refr och ganska brett omfång på melodin. Jag kan av uppenbara skäl inte lägga upp låten här, så det där förstås svårt att beskriva låtens karaktär och vilken typ av artist som skulle passa, men jag tror att en kombination av Takida/The Poodles skulle vara perfekt 🙂

Så jag har egentligen 2 frågor:

1: Har du ett band som skulle vara intresserade av detta?

2: Känner ni till något svenskt band som skulle kunna passa för detta?

Eftersom bidraget måste vara inne till 21a sept så brinner det lite i knutarna. Alla svar uppskattas.

Mvh / Josef F

Hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett tips är att du skickar in låten till olika förlag och ser om dom nappar på låten.

Dom kan i så fall hjälpa dig med att placera låten på någon grupp.Eller så skickar du låten direkt till dom artister du kan tänka dig kanske skulle vara interreserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 10 månader senare...

När jag läste på gamla regler har jag för mig det stod nåt om att SVT hade nån slutgiltig bestämmanderätt vem som ska framföra bidraget. Bla ville SVT att Rickard Wolf skulle sjunga en låt, men upphovsmännen ville ha ngn annan och då diskades låten. Jag antar att om du (mot förmodan) skulle komma med så kanske du kan få slippa uppträda med hänvisning till "samrådan". Kanske inte gäller Webjokern.

(Om det är Webjokern så är det väl ännu mindre chans att komma med då det tydligen ska vara en billig affär att köpa sig till en vinst via telefonkort. Men har du en väldigt bra låt så kanske du istället kan hoppas på att den uppmärksammas på detta sätt.)

Jag skulle själv vilja skicka in nåt utan att uppträda. För skoj skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...