Jump to content
Annons

hjälp Med Mikrofon SE Electronics SE2200a


GiiZzMOo

Recommended Posts

Annons

Vad är det för märken vid knapparna?

Syns inte på bilden. Misstänker dock att det är en för PAD och en för ett Hi pass-filter.

Men visa gärna märkena som är vid knapparna.

MVH

Anders

EDIT: Hittade bild via goole, och det ena är hi pass filter iaf, tyckte det stod -10db på andra knappen, så det är en PAD i så fall.

Pad använder du om ljudkällan är för stark och hi pass om du vill rulla av basen, kan vara effektivt när proximityeffekten gör sig påminnd 🙂

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för märken vid knapparna?

Syns inte på bilden. Misstänker dock att det är en för PAD och en för ett Hi pass-filter.

Men visa gärna märkena som är vid knapparna.

MVH

Anders

EDIT: Hittade bild via goole, och det ena är hi pass filter iaf, tyckte det stod -10db på andra knappen, så det är en PAD i så fall.

Pad använder du om ljudkällan är för stark och hi pass om du vill rulla av basen, kan vara effektivt när proximityeffekten gör sig påminnd 🙂

så jag ska ha den på -10db och den andra knappen på den streken som inte är rak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på ljudkällan:

Om signalen distar innan pre amp så sätter du knappen på -10db.

Om du upplever att basen förstärks på det du mickar upp så testa att sätta på hi pass filtret. (alltså det streck som inte är rakt)

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror på ljudkällan:

Om signalen distar innan pre amp så sätter du knappen på -10db.

Om du upplever att basen förstärks på det du mickar upp så testa att sätta på hi pass filtret. (alltså det streck som inte är rakt)

MVH

Anders

Tack anders.

Såg att du mixar en låt gratis skulle vilja att du gjorde en mix till en av mina låtar och skulle jag bli nöjd så kan jag forstätta skicka till dig fast betala till dom andra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör jag så gärna. Just nu är det fullt upp dock då det även är semestertider. Men packa ner filerna och förbered dem och kontakta mig via PM så kan jag ta tag i det så fort tiden finns 🙂

Om du har frågor om hur du ska göra med filerna så är det bara att skicka ett PM så hjälper jag dig 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...