Germer Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 (redigerat) Tja! Håller på o klurar lite med olika syntar i datorn, och det är ett ljud jag vill få till, men som jag inte fixar. Det är denna klassiska, luftiga, feta matta som finns i mycket dancemusik. Senaste exemplet är väl i Rasmus Seebachs "Natteravn" http://www.youtube.com/watch?v=hVbkx89F4DI Det ljud jag menar börjar efter 1 minut. Är det nå slags stråk mån tro? 😐 Edit: Jag sitter i Cubase. Finns det en gratissynt till detta, vore det GULD! 🙂 Redigerat 7 juli 2010 av Germer
slejnard Postat 7 juli 2010 Postat 7 juli 2010 Om du menar själva ingången till ca 1 minut så är det ett ljud som vänts baklänges för att synka ihop till nästa takt.
Germer Postat 8 juli 2010 Trådstartare Postat 8 juli 2010 Nejnej, det är inte det jag menar. (och det trodde jag var sidechainat?) Utan det som börjar vid 0.59. Det som lyfter hela låten.
Piccazzo Postat 8 juli 2010 Postat 8 juli 2010 Supersaw Lead ljud , med reverb och delay på. Presets finns i stort sett i alla VSTi med Saw vågformer.
Uozon Postat 8 juli 2010 Postat 8 juli 2010 (redigerat) Här har du en liten tutorial på hur man gör så att man får fram supersaw med en VST-synth. Redigerat 8 juli 2010 av Uozon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.