SadamJR Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 Ska skicka efter billigaste FENDER SQUIER BULLET STRAT-modellen från Thomann för 940 spänn. Ser nu att de finns med olika träslag i kroppen, nämligen basswood, hardwood och laminated hardwood. Har detta någon betydelse? http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=st-modeller&oa=pra Tack på förhand.
Piccazzo Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 I den prisklassen Nej , annars Ja. Olika träslag ger olika ton och klang och sustain.
stratsvante Postat 27 juni 2010 Postat 27 juni 2010 Jag kan berätta att alla squier bullet har basswood, vilket är helt ok träslag! förr hade de laminat vilket är absolut skit! Det där med hardwood är bara lögn, de är ju inte mahogany eller nåt sånt de har i bullet modellerna!
SadamJR Postat 27 juni 2010 Trådstartare Postat 27 juni 2010 Jag kan berätta att alla squier bullet har basswood, vilket är helt ok träslag! förr hade de laminat vilket är absolut skit! Det där med hardwood är bara lögn, de är ju inte mahogany eller nåt sånt de har i bullet modellerna! Intressant. Ljuger de på Thommann?
stratsvante Postat 28 juni 2010 Postat 28 juni 2010 Nej de har bara gammal fakta uppe, förut stämde mkt av det där, förutom hardwood vilket jag tror är mer en översättningsmiss
SadamJR Postat 28 juni 2010 Trådstartare Postat 28 juni 2010 Ja, nu har jag beställt. Glömde bort det det med träslag i hastigheten. Får se vad jag får.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.