Jump to content
Annons

Test av hårdvara


evilrocker

Recommended Posts

Så ja, blir en trevlig midsommar. Har precis fått hem en Great River Me1NV, en Roll Music Rms5A7, en A-designs P1, en Inward connections MPD500, en Purple Biz + ett par eqs och kompressorer. Så nu ska det testas vad som passar min sångröst tjohoo. Jag det är väl bara att koppla in

mickarna och börja sjunga... Några andra tips om hur jag ska testa för att hitta min "go to pre" för min röst?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Elof (oregistrerad)
Så ja, blir en trevlig midsommar. Har precis fått hem en Great River Me1NV, en Roll Music Rms5A7, en A-designs P1, en Inward connections MPD500, en Purple Biz + ett par eqs och kompressorer. Så nu ska det testas vad som passar min sångröst tjohoo. Jag det är väl bara att koppla in

mickarna och börja sjunga... Några andra tips om hur jag ska testa för att hitta min "go to pre" för min röst?

testa i ett sammanhang, hur rösten sitter i en mix när allt är klart, det är det enda som spelar roll. Sololyssna kan ju vara kul i efterhand för att få reda på vad det är som gör att rösten kommer fram på rätt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt jag gör så, så jag sitter här nu och sätter sången i versen på en av mina

låtar... fan va tråkigt att sjunga den om och om igen hehe.

testa i ett sammanhang, hur rösten sitter i en mix när allt är klart, det är det enda som spelar roll. Sololyssna kan ju vara kul i efterhand för att få reda på vad det är som gör att rösten kommer fram på rätt sätt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, man ska inte klaga, det är faktiskt rätt roligt också.

Just nu ligger P1 som favvo, Purple Biz är rätt schysst också fast jag vet inte

om den är lika allround som P1 är. Great River MW1NV vet jag inte riktigt om

jag bara ska tycka den är tråkig eller speciell... hmmm, fortsätter test med di.

😑

Du har mina sympatier... 😑

- men du får se det positivt: du får chansen att träna lite extra. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja, då har jag nog bestämt mig. Det blev en 6-slot lunchbox med en

P-1. P-1 Låter fantastiskt bra på både acke och sång, di'n är helt okej.

Nästa pre (nästa lön) blir det nog en MA5. Resten åker tillbaka. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ja, då har jag nog bestämt mig. Det blev en 6-slot lunchbox med en

P-1. P-1 Låter fantastiskt bra på både acke och sång, di'n är helt okej.

Nästa pre (nästa lön) blir det nog en MA5. Resten åker tillbaka. 😑

Fan va du handlar då 😑 Testa Crane Songs mickpreampar, de är grymma 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Så ja, då har jag nog bestämt mig. Det blev en 6-slot lunchbox med en

P-1. P-1 Låter fantastiskt bra på både acke och sång, di'n är helt okej.

Nästa pre (nästa lön) blir det nog en MA5. Resten åker tillbaka. 😑

Testa också shadow hills mono gama, fantastiskt bra och mångsidiga preamps. Kanske det bästa jag hört.

Hade ett par då jag hade lunchbox, jag skulle inte tveka att köpa dem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Shadow hills mono gama är fina men föredrar API 512c om man måste välja.

De låter ju ganska olika, hade båda i min box. Api är lite snabbare och brightare, faller säkert många i smaken.

Jag gillade api på pukor och virvel och de funkar bra med bandmickar, bra på att få saker att tränga igenom. Shadow hillsen var däremot skitbra på nästan allt, har du båda?

Link to comment
Dela på andra sajter

Api e säkert helt grym på vissa saker. I det här fallet var jag ute efter en perfa preamp för min röst. Och jag hatar

vasst ljud, särskilt höga mids typ runt 2,5-3khz vilket jag har mycket av i min röst ibland, och då vill jag inte ha en preamp som är stark

i höga mids vilket jag fått för mig att api 512c är. Däremot så tror jag typ Neve-stil passar bra för att softa till allt lite, typ BAE,

Avedis men i det här fallet P1 (dock är inte P1 Nevestil alls) . Kanske är Shadow också något åt det hållet, har faktiskt inte testat den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...