Jump to content
Annons

Nya mindre studios/produktionslokaler i Malmö


NMTL

Recommended Posts

Hej.

Jag har förstått att det är ganska svårt att få tag på mindre och enklare studios alt studiokollektiv i malmö, för band/låtskrivare/producenter/DJ's i Malmö.

Därför funderar jag på att sätta upp 6-10 st mindre studios/produktionsrum (8-20 kvm beroende på hur stor lokal jag kan få tag på), med gemensamma små sångbås och ett större inspelningsrum. Dessa kommer antingen erbjudas med inspelningsutrustning eller tomma (så ni kan använda er egen studioutrustning).

Rummen/studiorna kan även användas som replokal.

Det kommer att finnas gemensam toa, kök och lounge samt eventuellt mötesrum med (om det finns utrymme för det, annars så får man använda loungen).

Bredband och backup-möjligheter kommer att finnas tillgängligt.

Ni kan antingen hyra en egen studio helt själva eller dela med andra låtskrivare/producenter/band/DJ's.

Innan jag drar igång detta projektet så skulle jag gärna vilja veta hur stort intresset är.

Priset kommer troligtvis ligga mellan från 1500:-/månad för ett delad studio, utan befintlig inspelningsutrustning, till 7000:-/månad för en egen studio som levereras med färdig inspelningsutrustning. (Vilken utrustning som kommer att behövas får vi ta i en separat diskussion, men det blir inget super-avancerat)

Lokalen kommer att ligga centralt i Malmö. Jag kommer själv att jobba som låtskrivare och musikförläggare där.

Om någon är intresserad så kontakta mig gärna.

/Henrik Hjort

henrik@nevermindthelyrics.com

www.nevermindthelyrics.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 månader senare...
BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Att ha replokaler & Inspelningsstudio i samma lokaler låten inte som en riktigt bra ide.

Det funkar väl, bara man ljudisolerar väldit väldigt bra....Jag vet många som har det så..mång funkar bra och mång läcker som såll...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
  • 10 månader senare...

Hej igen.

Jag tänkte att jag skulle bumpa denna tråden, då jag har funderingar på att dra igång någonting liknande fast i mindre skala.

Sist fick jag inte det gensvaret som jag behövde för att dra igång projektet.

I stället funderar jag på att satsa på 1-2 studios/produktionsrum, och inte replokaler.

Det skall rikta sig framför allt åt låtskrivare och producenter.

Låter det intressant så hör av er till:

henrik.hjort@nevermindthelyrics.com

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Då så. Då är vi i startgroparna för detta projektet.

Vi är just nu 3 personer som har börjat titta på lokaler i centrala Malmö.

Vi är dock intresserade att få in ytterligare 1-2 aktörer till i projektet, för att:

- Vi skall få bättre ekonomi i projektet

- Vi skall även kunna se på större lokaler (som blir billigare per aktör)

- Vi skall kunna få större utbyte och inspiration av varandra.

Låtskrivare/producenter/ljudtekniker - hör av er om ni är intresserade.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Hur går det för er? vad kommer en studiolokal till att kosta i månaden?

Hej.

Jag har inga exakta priser idag, då vi inte har hittat rätt lokal ännu.

Men som en uppskattning så tror jag att det slutar på mellan 1500-6500/månad beroende på rumsstorlek, samt om man vill ha ett eget rum eller dela med andra.

Hör av dig om du vill ha mer info.

/Henrik

henrik.hjort@nevermindthelyrics.com

0733-973443

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...