Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag blir fan galen... Hjälp vore mer än tacksamt!

Har precis skaffat en ProjectMix med M-Powered 7 till min iMac. (Självklart orginal-cd i kartong och allt...)

Installerade detta i fredags. Funkade galant med allt, förutom att BombFactory ville ha "authorize" för varenda plugg... Hur jag än gjorde så fick jag inte ordning på det. Fick trycka "quit" 34 gånger på varenda jäkel som laddades in. Efter detta startade programmet, importerade en ljudfil som jag skulle lägga bas på. Strulade lite eftersom den filen var i stereo men hamnade till sist efter massa tryckande hit och dit i "Regions", där jag sen kunde lägga in filen på ett spår.

Reggade mig vid ett senare tillfälle på digidesign.com/reg med registrerings-ID't (och fick kort därefter ca 300 mail med reklam, även om jag kryssat i NEJ-till-mail-rutan)...

Idag när jag kom hem skulle jag starta hela klaffet... Tryckte 34 gånger igen för att starta programmet. Kanon. Funkar. Skulle importera ljudfilen, precis som jag gjorde sist. Denna gången kommer ett felmeddelande och programmet stänger ner. Provade flera gånger. Samma sak.

Har provat att avinstallera och ominstallera ett par gånger, tyvärr med samma resultat. Både gällande BombFactory och nerstängningen.

Vad fan gör jag?!

Annons
Postat (redigerat)

BombFactory är pluggar som inte ingår i programmet,

och som kräver en i-lok-nyckel (och ILok-konto). Det dumma med Pro Tools är ju att

de går att installera ändå, och då kommer den där "Authorize"-rutan

upp hela tiden. Det löser sig genom att installera om PT och inte installera

BombFactory.

Jag hade problem själv med ljudimportering och bounca filer i mitt vanliga PT 7,

men det löste sig genom att göra en uppdatering av programmet till 7.1.

Kolla Avids hemsida.

Mvh/

Redigerat av Sleap
Postat
BombFactory är pluggar som inte ingår i programmet,

och som kräver en i-lok-nyckel (och ILok-konto). Det dumma med Pro Tools är ju att

de går att installera ändå, och då kommer den där "Authorize"-rutan

upp hela tiden. Det löser sig genom att installera om PT och inte installera

BombFactory.

Jag hade problem själv med ljudimportering och bounca filer i mitt vanliga PT 7,

men det löste sig genom att göra en uppdatering av programmet till 7.1.

Kolla Avids hemsida.

Mvh/

Tack för svaret.

Har nyckel samt iLok-konto redan. Det är även 7.1 som jag har.

Nu har jag iofs uppgraderat till 8'an. Nu fungerar importeringen hur bra som helst. Däremot är BombFactory fortfarande lite strulig... Blev samma sak efter uppgraderingen, men då frågade PT om jag ville lägga filerna i "unused files" eller nåt liknande... Sen slapp man trycka "Authorize" hela tiden vid uppstart.

Får kika vidare på Avids hemsida... Tyckte mig se något om "om du fortfarande har problem med bla bla bla efter uppgraderingen gör du såhär..." eller nåt sånt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.