Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Å jag kollar mobiler än 😮 Hjälp mig då 😮

Men Slejjis, säg vad dina behov e då! Behöver den ha kamera? Filmkamera? Touchscreen? Vill du kunna gå ut på internet me den? Vill du kunna ha Spotify på den? Behöver den ha ficklampa/blixt? Har du stora fingrar?

😮☺️

Postat

Åt rätt håll med ryggen nu, men ett litet bakslag med rösten igen. Det stör mig enormt. Vilar den nu...

Det fungerade att installera både Nano keyboardet och dess Kontrol Editor och mjukvara som följde med, dvs. Korg M1 le.

Men jag hittar inget av det i Cubase och kan inte öppna vare sig Kontrol Editorn därför och meka eller öppna Korg M1, registrera och testa den.

BAJS!

Postat

Öppna Korg M1 le för att registrera det står det.

Hur f*n når man Korg M1 le då?

Finns ju inte med bland VST-instrumenten i Cubase...

Har för mig att jag manuellt var tvungen att plocka in Add drums till Cubase efteråt,

och att DET var bökigt!!! Antagligen samma sak med Korg M1 le. Inget vill hamna automatiskt i mitt Cubase Ess 4.

Hör du det, Fidden?

Postat
Men Slejjis, säg vad dina behov e då! Behöver den ha kamera? Filmkamera? Touchscreen? Vill du kunna gå ut på internet me den? Vill du kunna ha Spotify på den? Behöver den ha ficklampa/blixt? Har du stora fingrar?

😮☺️

Mjaaaa. Behoven verkar växa ju mer jag läser om mobilers funktioner 😮. Har haft en på avbetalning till grabben men nu finns läge att köpa en egen hyfsad åxå. Får grubbla vidare.

Postat
Öppna Korg M1 le för att registrera det står det.

Hur f*n når man Korg M1 le då?

Finns ju inte med bland VST-instrumenten i Cubase...

Har för mig att jag manuellt var tvungen att plocka in Add drums till Cubase efteråt,

och att DET var bökigt!!! Antagligen samma sak med Korg M1 le. Inget vill hamna automatiskt i mitt Cubase Ess 4.

Hör du det, Fidden?

Demoversionen lade sig iallafall rätt... iallafall om man skrev in rätt vst-mapp vid installationen.

Postat
Orka spela in en brummig gitarr 😮

min gitarr brummar om jag står för nära datorn. om jag håller gitarren precis vid datorn, kan jag höra när hårddisken arbetar xD

Postat

Håller på med en promovideo till bandet. Kommer bli FETT nice! ☺️ Har aldrig arbetat med Adobe Premiere tidigare, enklare än jag trodde. 😮

Postat
min gitarr brummar om jag står för nära datorn. om jag håller gitarren precis vid datorn, kan jag höra när hårddisken arbetar xD

Va praktiskt! 😮

Postat

Coolt att man kan exportera i ett format optimerat för YouTube på en gång, sparar tid. Tänkte lägga upp på YouTube på en privat länk sen. Det är inte klart än, bara för att få lite feedback från dom andra i bandet.

Postat
Va praktiskt! ☺️

Eller hur! 😮

jag tror jag ska spela in det någon gång, för då måste ju hårddisken arbeta och då kan man höra det.

Postat
Härligt! Snyggt basljud. När kommer din fortsättning på längstalåten då?

Basljudet är nerpitchad gitarr xD

men jag ska skaffa en bas. så är det bara.

längstalåten får vi se om jag orkar ta tag i nån gång 😮

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.