debatt Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Jaha, missade väl det då, eller så glömde jag. 😉 konstig smak kanske
Dingbats Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Borde man kanske allmänbilda sig lite mer inom klassisk musik? Jag kan inte nynna på nåt Haydn-stycke till exempel.
Pazo Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Borde man kanske allmänbilda sig lite mer inom klassisk musik? Jag kan inte nynna på nåt Haydn-stycke till exempel. Jag har också funderat på det faktiskt. Speciellt när jag gick musikvetenskap och vi faktiskt lyssnade på sånt å analyserade. tyvär fastnade inga direkta relationer Namn-Stil eller dylikt
Dingbats Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Jag har också funderat på det faktiskt. Speciellt när jag gick musikvetenskap och vi faktiskt lyssnade på sånt å analyserade. tyvär fastnade inga direkta relationer Namn-Stil eller dylikt Man borde ju iaf kunna namedroppa lite stycken med typ Bach Mozart Beethoven Haydn Schubert Wagner Tjajkovskij Händel Strauss Liszt Mendelssohn Chopin Vivaldi Verdi mfl utöver typ Beethovens femte symfoni och Trollflöjten.
Dingbats Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 Javet http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Georges_Javet
Dingbats Postat 14 juni 2010 Postat 14 juni 2010 nu går jag och lägger mig vid detta tillfälle promenerar undertecknad samt placerar sig i liggande ställning angenäm efterkväll
joachime Postat 15 juni 2010 Postat 15 juni 2010 Är hemma med treåringen idag som har vattkoppor. Han leker med Alfapet och ber mig läsa vad han lagt för ord. Jag läser ORTRABÖB. - Operabög, säger treåringen. - Nej, Ortraböb, säger jag. - Ja, operabög, svarar han. 😲🙂
Overkill Postat 15 juni 2010 Postat 15 juni 2010 Är hemma med treåringen idag som har vattkoppor. Han leker med Alfapet och ber mig läsa vad han lagt för ord. Jag läser ORTRABÖB.- Operabög, säger treåringen. - Nej, Ortraböb, säger jag. - Ja, operabög, svarar han. 😲🙂 Man ska börja tidigt!
Recommended Posts