Jump to content
Annons

Numark Mixdeck


Hazard

Recommended Posts

Är det någon på detta forum som har en eller åtminstone känt på Mixdeck från Numark?

Grejen är den att jag är en "gammal" vinyl-gnuggare som nu funderar på att börja om från början och passa på att bli lite digital för att annan ljudproduktion kan bli lite roligare. Jag har kvar en 1210 (sålde den andra) men mixern är helt död (en vestax 05a). Så nu behöver jag med andra ord både mixer och en skivspelare till för att få ihop ett helt set. Och eftersom Mixdeck har två CD-spelare (och USB), fungerar som Controller, har mixer och kan förutom det kan mixern också ta riaa-signal dvs. vinylspelare. Så har mitt intresse väckts för denna maskin.

Den är relativt nu så det finns inte speciellt mycket dokumenterat på nätet. Varken i text-, ljud- eller videoform.

Jag funderade ett tag på Vestax VCI-300 (som är betydligt bättre dokumenterad) men det faller lite på att jag inte bara vill ha en mjukvaru-controller. Som vanligt så spelar naturligtvis ekonomin en större roll än önskat så runt 9000 är maxgränsen och därför sorteras.

Så nu ett förtydligande:

Har du/eller har du testat Mixdeck? Och i så fall hur lät/kändes den generellt och vid scratch specifikt.

Finns det ngn. annan maskin eller maskinkombination liknande Mixdeck, VCI-300 för runt samma pris?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hazard, jag har testat flera av Numarks produkter i samma generation - dock inte mixdeck - och kvaliteten på grejerna brukar vara utmärkt.

Kollar man tech specs så verkar det främst vara iPod-dockan som skiljer mixdeck från alla andra liknande produkter.

Om du främst är ute efter scratchfunktioner och bra känsla skulle jag i första hand kolla på dom varianter som har snurrande skivtallrikar, Numark har ett par stycken, även Denon osv. Just scratch brukar sällan bli spännande med bara ett stumt joghjul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo lite snurr på skivtallriken skulle inte vara fel, men om man kollar på priset så brukar det fördubblas när man lagt till en sådan funktion. Annars är jag helt klart med på vad du säger.

Mixdeck är för mig en juste kompromiss med tanke på funktioner, kvalitet (vad jag läst mig till) och pris.

Jag har ju kvar en av mina 1210or så skulle det vara olidligt/omöjligt med vissa "konster" på ett stumt joghjul så kan man ju gå tillbaka dit.

Det som oroar mig just med Mixdeck är kanske framförallt crossfadern. Ska visst vara lite problem med den.

Men tack för svaret och dina "heads up"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...