JJRockford Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 Någon som vet någon stans där man kan köpa prylar för att fixa en utdragshylla till ett alldeles vanligt Ikea-skrivbord (en plan skiva med ben på)? Behöver inte vara megastort eftersom keyboard bara har 49 tangenter. Fast det gör såklart inget om det går att ha större, skulle nog kunna tänka mig att ha 61 tangenter också.
Vallhagen Postat 19 maj 2010 Postat 19 maj 2010 (redigerat) Tjena! Jag kollade faktiskt upp det där för kanske 3 månader sen, men kom aldrig till skott/bygge. Jag vill påminna mig att mitt lokala K-rauta-varuhus hade prylarna som behövs, och som klarade tillräcklig tyngd. tjing Redigerat 19 maj 2010 av Vallhagen
JJRockford Postat 22 maj 2010 Trådstartare Postat 22 maj 2010 Ok, var på K-rauta häromhelgen, men tänkte inte på att kolla det. Får åka dit igen!
P Forsberg Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Nu är det så att jag undrar precis samma som TS, men jag har varit runt och kollat på både coop bygg och byggmax! Undrar alltså om man kan få tag på metallstag som man kan fästa en skiva mellan, och sedan kunna dra ut och in den här. (på undersidan av ett "alldeles vanligt Ikea-skrivbord"). Har TS kanske haft turen och hittat det han sökte?
stratsvante Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Jag har gjort det på mitt skrivbord med tanken av att behöva använda så lite verktyg som möjligt för jag har bara en liten såg och en skruvdragare. Köpte beslag och hylla på clas ohlson, sågade av plankan så jag hade typ 10 cm marginal och använde spillbitarna för att sätta ihop det i bordsskivan. Funkar gött, ska dock ändra bord snart men jag ska behålla hyllidén i varje fall. Här kommer lite bilder på mitt verk.
P Forsberg Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Tack, perfekt! Jag tror att vi har likadana bord, förutom benen. Kan man låsa den i utdraget läge? Den hamnar inte i vägen för benen?
stratsvante Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Jo lite i vägen blir det men inte mer än en vanlig tangentsbordshylla. Den går tyvärr inte att låsa i ytterlägena men det stör mig inte riktigt, funktionen mot priset är värt det för mig så jag är nöjd! Apropå de här benen på skrivbordet är de rysligt instabila.
P Forsberg Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Okej, jag tänkte nog höja skrivbordet en aning om det blir så. Och skenor med låsning tycker jag att dom borde ha. Varför använde du spillet till att fästa hyllan till bordet? Fanns det inga i metall som passade? Mina ben är stabila som berget!
stratsvante Postat 7 mars 2011 Postat 7 mars 2011 Jo de fanns det säkert men jag skiter lite i hur det ser ut undertill och det var det jag hade till hands samt var lättast att få fram, iom att jag bor i en student etta nu och inte riktigt har tillgång till i princip några verktyg alls.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.