Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjenare!

Jag ska börja sjunga in/spela in ljud pÄ datorn min, och jag undrar vilken av dessa ljudkort som Àr nyast samt bÀst?

Tascam us-122L

eller

Tascam us-144?

Tacktack 🙂

Redigerat av holkern
Annons
Postat

För i de ljudkorten fanns det preamps och midi interfaces inbyggda, vilket Àr bra dÄ jag vill koppla mic och keyboard.

Postat

Preamp finns i vÀldigt mÄnga externa ljudkort och midi-portar finns i mÄnga (men inte alla dÄ det oftast inte behövs idag dÄ alla nya klaviaturer har inbyggt midi-interface (USB)).

Postat

Sitter pÄ en lÄnad 122 nu, och rekomenderar den inte, den lever sitt eget liv med oförklariga knaster och liknande.

sök pÄ problem med tascam 122 pÄ google och du har en del att lÀsa : )

Postat

bÄde 122 och 144 finns nu i mk2 som alltsÄ Àr nyare

men vet inte om de Àr bÀttre Àn de gamla eller vad du menar med bra( de har lite olika funktioner)

har ocksÄ lÀst en del att tascam haft problem men det har nÀstan alla ljudkort och beror frÀmst pÄ vilken dator man har

spontant skulle jag annars sÀga att emu och presonus har bÀttre kvalitet

midiinterface kan kommunicera via usb men Àven med firewire mm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.